[Hoe is het met?] Benn Bus van Brand Creatives: ‘Het was een hectisch jaar’

[Hoe is het met?] Benn Bus van Brand Creatives: ‘Het was een hectisch jaar’
  • Design
  • 24 aug 2018 @ 09:25
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Na een - naar eigen zeggen - ‘hectisch jaar’ heeft het Groningse Brand Creatives twee mooie nieuwe klanten binnen gehaald: Perry Sport en Scapino. Benn Bus (3e van rechts op de foto), partner/creative director: ‘We kiezen voor een mix van jonge talenten en ervaren mensen.’

Brand Creatives werd bijna 7 jaar geleden opgericht onder de naam Brandreclame. We spreken weer even met Bus hoe het zijn bureau nu vergaat. Bus: ‘Na onze startersjaren waren we toe aan een volgende stap. Ons jonge team zorgde voor een ongekende energie en is tijdens die eerste periode van cruciaal belang geweest. Nu we het pionieren achter de rug hebben, bouwen we aan een team dat daar bij past. Dit betekent de juiste mix van jonge talenten en ervaren mensen. We kozen er dus bewust voor om de personeelsgroei “on hold” te zetten. Op dit moment bestaat het team uit tien creatieven en denken we de perfecte basis te hebben gecreëerd en zijn we dus weer volop aan het werven.’

Ook qua management is het een en ander veranderd en is account director Rian de Boer (rechts op de foto) partner geworden. Hij en Bus zijn nu dus samen verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het bureau. ‘Ik heb een deel van mijn kindje verkocht aan Rian. Al met al een hectische periode, maar wel een periode waar we veel energie van hebben gekregen en ons bureau weer een stap verder hebben gebracht.’

Ook werden er sinds ons laatste gesprek flink wat nieuwe klanten verwelkomd, zoals RUG (Rijks Universiteit Groningen), Pathe en sinds kort dus Scapino en Perry Sport. ‘We werkten al op projectbasis voor Perry Sport. Zo hebben wij een restyle van hun Mid Season Sale gedaan en een campagne rond de WK-shirts bedacht. Vanuit Perry kwam de vraag of we een aantal social media-concepten wilden bedenken waarin de rijke geschiedenis van het merk verteld kan worden. Deze campagne staat op de planning voor het komende jaar.’

Een van de USP’s die Bus tijdens ons vorige gesprek benoemde was het directe contact tussen creatief en marketeer. ‘We werken nog net zo flexibel, mede door onze missie om een bureau zonder traffic te bouwen. We blijven ons systeem doorontwikkelen en het gaat ons nog steeds prima af.’

Vlnr headerfoto: Bart ten Hoonten, Creatief DTP - Kevin Jaimy von Mansfeldt, Creative - Lotte Vugteveen, Creative -  Pieter-Jan van Emmericken, Creatief DTP - Benn Bus, Creative director / Owner - Michel Kerkmeester, Creatief DTP en Rian de Boer, Account director / Partner.

Social campagne voor Perry van afgelopen zomer

Lees hier het interview uit januari 2017.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken