Tenue de Nîmes viert verjaardag met Vans
- Design
- 20 aug 2018 @ 10:35
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Productdesign
- 20 aug 2018 @ 10:35
- Nanny Kuilboer
Amsterdamse kledingketen Tenue de Nîmes bestaat in november 10 jaar en viert dit met de lancering van 10 samenwerkingen met 10 internationale topmerken, te beginnen met de lancering op 6 september van een eigen Vans x Tenue de Nîmes ‘Indigo Authentic’ schoen.
Deze gelimiteerde sneaker is ontworpen door Tenue de Nîmes' CEO Menno van Meurs en zijn designteam, in samenwerking met het iconische Amerikaanse sneaker-merk uit Californië.
‘Er is voor mij geen toepasselijker manier denkbaar voor het afsluiten van dit geweldige eerste Tenue de Nîmes-decennium. Dit zijn de iconische merken waar ik van meet af aan fan van ben. Dit zijn de brands aan wie wij ons succes mede te danken hebben. De tien merken die we hebben geselecteerd zijn bovendien, zonder uitzondering, industry-leaders. Ik ben dan ook ontzettend trots dat ik deze spectaculaire reeks vandaag kan aankondigen’, Van Meurs.
De cover van het boek ‘Locals Only’ van Hugh Holland diende als inspiratie voor de samenwerking
De schoen die Tenue de Nîmes heeft gekozen voor deze samenwerking is de Vans Authentic, het model waar het allemaal mee begon in de jaren ’70 in Anaheim, Californië. De speciale Tenue de Nîmes-versie is uitgevoerd in een indigo chambray, een dunne denim stof. Het idee achter deze keuze is dat de schoen, evenals jeans dat doen, zal gaan ‘faden’ naarmate de schoen vaker wordt gedragen. Hierdoor ontstaat een eigen, persoonlijke denim-versie van de Vans Authentic.
Van Meurs: ‘De keuze voor de specifieke Authentic-schoen van Vans kwam door de cover van een van de favoriete boeken uit mijn collectie “Locals Only” van Hugh Holland. Dit boek gaat over het ontstaan van de skatecultuur in Californië. Op de cover van dit boek staat een androgyne jongen die gehurkt, met ontbloot bovenlijf, in een grote blauwe jeans en Vans Authentics over de weg stuift. Er is voor mij persoonlijk geen sterkere metafoor denkbaar voor de love story tussen Vans en jeans.’
Het ontwerp
Op de tong van de schoen staat het Tenue de Nîmes-‘kruis’ en de outsole toont de drie Andreaskruizen als ode aan Amsterdam. Op de in-sole prijkt een speciaal ontwerp gebaseerd op een Hawaii-shirt uit het archief van Tenue de Nîmes. Van Meurs: ‘Dit originele Hawaii-shirt heb ik gekocht op de Yoyogi Park-antiekmarkt in Tokyo en vormt de ultieme hidden treasure van de schoen. Tot slot komt de sneaker met twee paar veters: 1 wit paar met Tenue de Nîmes-logo en een blauw paar voor diegene die de schoen wat “cleaner” wenst te dragen.’
De specials Vans zijn vanaf 7 september uitsluitend verkrijgbaar in de Tenue de Nimes-winkels aan de Haarlemmerstraat 92 en Elandsgracht 60 en online via tenuedenimes.com. De schoen is zowel voor mannen als vrouwen verkrijgbaar voor € 109,95,-.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing