Kroon (SodaStream): ‘If you can’t reuse it, refuse it’

Kroon (SodaStream): ‘If you can’t reuse it, refuse it’
  • Design
  • 17 sep 2018 @ 09:58
  • 8931 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingMaatschappij

Een bruiswatermerk SodaStream-team ging zaterdag 15 september, op World Cleanup Day, met een groep van 40 vrijwilligers en medewerkers het Scheveningse strand op en ruimde hier zo’n 3.000 stuks plastic afval op.

Het grootste deel van het afval bestond uit lege plastic drinkflesjes, eetbakjes en verpakkingen. Tegelijkertijd deelde het opruimteam zo’n 1.000 herbruikbare flessen uit aan strandbezoekers.

Zaterdag 15 september was de eerste editie van de World Cleanup Day, een wereldwijde opruimactie die in Nederland geïnitieerd werd door de Plastic Soup Foundation en Nudge. Bruiswatermerk SodaStream sponsorde de actie door, in samenwerking met deze organisaties, een opruimactie te organiseren, die direct startte nadat The Plastic Soup Surfer Merijn Tinga in de haven arriveerde. Hij maakte een surftocht van acht dagen van LeHavre naar Scheveningen om ook campagne te voeren tegen plastic afval op stranden en in onze zeeën en oceanen.

Tamara Kroon, marketingmanager SodaStream: ‘We vonden het belangrijk om op World Cleanup Day niet alleen op te ruimen maar vooral ook om nieuw plastic afval te voorkomen, dat is onze missie. De herbruikbare fles speelde vandaag dus de hoofdrol, om nieuw afval te voorkomen. If you can’t reuse it, refuse it.’

Gratis turtle 4 ever-tatoeage voor deelnemers

Het hoofdkantoor van SodaStream zette nog een wereldwijde extra actie op: onder de deelnemers van de SodaStream World Cleanup Day-opruimactie maken 200 personen kans op een permanente tatoeage van een zeeschildpad. Dit idee werd geïnitieerd door de sterkste man ter wereld, Thor ‘ The Mountain’ Björnsson, om hiermee zijn toewijding aan SodaStream en het project te uiten. Meer informatie is te vinden op www.turtle4ever.com.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken