[designportfolio] 178 aardige ontwerpers

[designportfolio] 178 aardige ontwerpers
  • Design
  • 11 okt 2018 @ 09:23
  • 7765 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Ontwerp- en campagnebureau 178 aardige ontwerpers ontwikkelt vorm- en campagneconcepten voor grote en kleine opdrachtgevers. Vier recente cases…

Frederik Nysingh, creative strategist en partner van 178: ‘Door onze ervaring en compacte samenstelling zijn we in staat om snel en slagvaardig te werken. Korte lijnen met de klant vinden wij belangrijk. Vaak werken we in co-productie met partners, bijvoorbeeld op het gebied van marktonderzoek en media-inkoop. Wij maken voor opdrachtgevers de vertaling naar corporate design (huisstijl) en kunnen ook bewijsvoering opvoeren in een campagne (storytelling). Dat maakt onze concepten krachtig en onderscheidend.’

De Wilde Tuin
Klant: Huis- en communicatiestijl Heijmans Vastgoed
Commentaar Nysingh: ‘Voor een deelproject binnen de Culemborgse wijk Parijsch ontwikkelden we een concept voor naamgeving en communicatie in opdracht van Heijmans Vastgoed. Parijsch is een avontuurlijke nieuwe wijk met veel water, midden in het groen. Hier gaat Heijmans 1.000 woningen realiseren. 178 is gevraagd een naam en onderscheidende communicatiestijl te ontwikkelen voor twintig in het oog springende hofwoningen. Deze woningen zullen gebouwd gaan worden rondom een gezamenlijke tuin, boomgaard en binnenplaats. Doel van de campagne is een specifieke Utrechtse doelgroep on- en offline te interesseren en activeren. De communicatiestijl sluit aan op de bestaande gebiedsidentiteit.’





Amsterdamse Bostheater
Klant: Amsterdamse Bostheater
Commentaar: ‘Voor het Amsterdamse Bostheater ontwikkelden we de nieuwe huisstijl en de campagne. Om het theater te positioneren als culturele hotspot in de zomermaanden hebben we het thema “stralend middelpunt van de zomer” geformuleerd. Inspiratie was de lichte open plek midden in het Amsterdamse Bos waar het theater gevestigd is. Het nieuwe logo verwijst naar de tribune die als een halve cirkel om het podium ligt. In de beeldtaal van de campagne spelen we met het magische licht in dit openlucht theater.’






Strukton Civiel
Klant: Strukton Civiel
Commentaar: ‘Strukton Civiel gaat zich per 1 januari 2019 onder één gemeenschappelijke naam manifesteren in de markt. Regiobedrijven Reef Infra, Ooms Construction, Colijn en Rasenberg Infra zijn steeds verder geïntegreerd, werken steeds nauwer samen en gebruiken elkaars kracht om het optimale resultaat voor de klant te bereiken. De naamswijziging is de laatste stap om de gezamenlijke kracht te benadrukken en één loket te communiceren. 178 ontwikkelde een campagne om medewerkers en klanten op de hoogte brengen, om ze mee te nemen in het achterliggende verhaal en te verzekeren dat er niets verandert in bestaande relaties; dat de dienstverlening en oplossingen hierdoor alleen maar beter worden: op weg naar één Strukton Civiel (intern) en Samen één Strukton Civiel (extern) met de nadruk op synergie, samen meer dan de som der delen, één landelijke speler met sterke regionale verankering. We komen alleen verder als we samenwerken. Een krachtig team waar ook de klant in belangrijke mate deel van uitmaakt. Lokaal dezelfde organisaties, maar nu met toegang tot meer kennis en kunde.’




Fout feestje in de Melkweg
Klant: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK)
Commentaar: ‘Om het verse studiejaar te openen organiseert de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten jaarlijks een feest in de Melkweg. 178 maakte de campagne voor de afgelopen twee edities.’


Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken