[DDW] Symbioz-toekomsthuis Renault naar Dutch Design Week
- Design
- 9 okt 2018 @ 11:51
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Automotive
- 9 okt 2018 @ 11:51
- Nanny Kuilboer
Tijdens de Dutch Design Week van 20 tot en met 28 oktober staat het Symbioz-toekomsthuis van Renault in Eindhoven. Symbioz bestaat uit een huis en een auto en maakte vorig jaar op de IAA in Frankfurt zijn werelddebuut.
Nu kunnen bezoekers van de Dutch Design Week het huis bezoeken en ervaren hoe Symbioz en zijn omgeving in de toekomst met elkaar kunnen communiceren. Het toekomsthuis staat op het Ketelhuisplein in Eindhoven en is van 20 tot en met 28 oktober tussen 11:00 en 18:00 uur te bezoeken.
Met dit concept toont Renault zijn visie op de auto en zijn rol in de samenleving tot 2030: elektrisch aangedreven, autonoom, verbonden en volledig in het leven van de mens – en dus ook in zijn huis – geïntegreerd
Het huis
Het huis is 21 meter lang, 7 meter hoog en 8 meter breed. Het is voor Renault ontworpen door Marchi Architectes, een van de belangrijkste bureaus in Frankrijk. Het huis heeft twee verdiepingen. 80% van de rechthoekige begane grond bestaat uit helder glas, om zo veel mogelijk licht binnen te laten. Het huis heeft geen pilaren of muren, om beweging te vergemakkelijken en om een plek voor de auto in de huiskamer te bieden. Van buitenaf is de binnen geparkeerde auto zichtbaar.
Het huis en de auto lijken op elkaar en delen hun architectuur: een stalen frame, veel grote glasoppervlakken en houten elementen. Ook voor het interieur van het huis en de auto zijn dezelfde materialen toegepast, zoals koper, marmer, porselein en diverse stoffen.
Autonome, verbonden auto
De Symbioz is een elektrisch aangedreven auto, die autonoom is en volledig verbonden met de omgeving. Bestuurder en inzittenden genieten van een interieur dat aanvoelt als thuis en dat speciaal voor autonoom rijden is ontworpen. Onderweg is de auto een verlengstuk van thuis. Als de auto in huis geparkeerd staat, doet hij dienst als een extra, mobiele, multifunctionele kamer. De slimme verbinding tussen auto en huis is permanent. Inzittenden profiteren van optimaal gemak en plezier in hun digitale leven. Via IoT is de auto ook verbonden met open automatiseringstechnologie. Op deze manier is slimme communicatie tussen de auto en spullen thuis mogelijk.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing