CapeRock ontwerpt visuele identiteit Veronica

CapeRock ontwerpt visuele identiteit Veronica
  • Design
  • 13 nov 2018 @ 07:45
  • 6892 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idDigital design

Creatief bureau CapeRock heeft de visuele identiteit van Veronica ontwikkeld die de verschillende kanalen van Veronica verenigt.

Marco-Paul de Jeu, partner & strategy director Caperock: ‘In een sterk competitief medialandschap is een sterke merkpositionering belangrijker dan ooit. In het geval van Veronica communiceerden verschillende merkkanalen met een eigen look en doelgroep: Veronica TV, Radio Veronica en Veronica Magazine. CapeRock heeft Veronica TV en Radio Veronica als één merk ontwikkeld: Veronica. Veronica TV en Radio Veronica zijn visueel herenigd door terug te grijpen naar de oorsprong van Veronica: de piratenzender op zee waar het allemaal mee begon. Deze gezamenlijke geschiedenis klinkt nog altijd door in het merk Veronica dat avontuurlijk, stoer en rebels is. De grootste uitdaging was om een identiteitssysteem te ontwikkelen dat onderscheidend en eigen is en tevens flexibel genoeg om op de diverse platforms consistent ingezet te kunnen worden. Om dit te bereiken, zijn herkenbare, flexibele elementen ontwikkeld, geïnspireerd op het maritieme verleden, die terugkomen in alle uitingen (tv, digital, print). Zo navigeert de horizonlijn met kompaswijzers de kijker of bezoeker door de content. Verder is het font afgeleid van het lettertype, waarmee Veronica op het schip geschreven stond. Met de blockbuster-content als uitgangspunt heeft CapeRock een design ontwikkeld dat stoer, eigentijds en flexibel is. De passie voor blockbuster content vormt de blauwe draad van Veronica. De eenvoud van het design dat wij voor Veronica hebben ontwikkeld, laat het toe om het design op allerlei verschillende programma’s en thema’s toe te passen. Dit is belangrijk nu Veronica hoog inzet met nieuwe sportprogrammering en ook specifieke thema's, zoals bijvoorbeeld de Halloween-special Fearonica of de alom bekende Veronica Mei Filmmaand.’

Bekijk hier de volledige case.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken