Citymarketing Eindhoven wint City Nation Place Award

Citymarketing Eindhoven wint City Nation Place Award
  • Design
  • 12 nov 2018 @ 08:21
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idAwards

Eindhoven is de winnaar in de overall categorie ‘Place Brand of the Year’ en liet daarmee onder andere Barcelona, Schotland, Helsingborg en Estland achter zich als finalisten.

De jury zegt over Eindhoven: ‘Dankzij een breed gedragen en innovatieve aanpak inclusief een open-source merkstrategie heeft Eindhoven een bijzondere en effectieve marketing en branding gerealiseerd.’

In totaal werden er vijf prijzen uitgereikt in de categorieën ‘Best Use of Design’, ‘Best Citizen Engagement’, ‘Best Use of Social Media’, ‘Best Communication Strategy’ en ‘Place Brand of the Year’ tijdens de vierde editie van het City Nation Place Global Forum in Londen.

Peter Kentie, directeur Eindhoven365, nam in Londen de prijs in ontvangst: ‘Wij geloven in Eindhoven. Eindhoven is een stad met focus. De bijpassende filosofie, waar de citymarketingstrategie op is gebaseerd heet daarom “wie kiest, wordt gekozen”. Een scherpe keuze in doelgroepen gekoppeld aan activatie van binnenuit. We doen het samen met de gemeente, het bedrijfsleven, de creatieve community en de inwoners. Dat wérkt en wij hebben de durf om vrij te laten en de wil om ermee aan de slag te gaan. Wij zijn trots op wat we hier hebben bereikt en vinden het geweldig dat de vakjury met deze onderscheiding ons Eindhovens beleid en de onderscheidende kwaliteiten van ons, onze partners en samenwerkingen honoreert.’

Lees hier de achtergrond van deze case.

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken