[logo] Phanta Basta & Penguin #2

[logo] Phanta Basta & Penguin #2
  • Design
  • 30 nov 2018 @ 08:06
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

In de rubriek Logo x Logo - gebaseerd op het gelijknamige boek van Roel Stavorinus - geven grafisch ontwerpers een antwoord op de vraag wat hun favoriete logo is.

Links het logo dat ze zelf (mede) hebben ontworpen en rechts het logo van een collega. In de begeleidende teksten geven zij zelf een toelichting op hun keuze. Bij sommige logo’s heeft Stavorinus ervoor gekozen meer van het logosysteem te laten zien. Het boek Logo x Logo is te koop via de boekhandel.

Nick Feeney, creative director van Feeney, heeft gekozen voor de logo’s van Phanta Basta, een filmproductiebedrijf met de focus op jeugd, tegenover - of beter naast - het wereldberoemde logo van uitgeverij Penguin.

​2015 Phanta Basta!

Phanta Basta (2015) is the award winning youth focused film production team from a Dutch film production company, Phanta Film. Phanta came back to me as I’d created the original identity in 2010 and it wanted the new sub-division to have a connection with the original branding. The Basta logo centres on a distinctive capital ‘B’ which resembles both the ‘P’ from Phanta and the ‘B’ from Basta and it makes use of an angled playful punctuation mark. The counter forms from the symbol evoke a youthful blinking eye, putting the emphasis on surprise and wonder. It’s a remarkably simple identity that expresses youth, fun and amazement.

1924 Penguin Books Edward Young

The lovemark has an adorable story, starting with the founders secretary suggesting ‘Penguin’ as a ‘dignified, but flippant’ name for the new company. The original humorous flightless bird was created by Edward Young, after spending the day sketching the bird at London Zoo. 11 years later in 1935, the modernist Jan Tschichold added stature and pride during his spell at Penguin as he revolutionised typographic conventions. The latest refreshed design from Angus Hyland in 2003 follows a classical evolution of the trademark without losing any of its inherited character, yet elegantly slimed to allow the new Penguin to appear larger on the spine.


Dit artikel stond in MarketingTribune 20.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken