[logo] Phanta Basta & Penguin #2
- Design
- 30 nov 2018 @ 08:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 30 nov 2018 @ 08:06
- Nanny Kuilboer
In de rubriek Logo x Logo - gebaseerd op het gelijknamige boek van Roel Stavorinus - geven grafisch ontwerpers een antwoord op de vraag wat hun favoriete logo is.
Links het logo dat ze zelf (mede) hebben ontworpen en rechts het logo van een collega. In de begeleidende teksten geven zij zelf een toelichting op hun keuze. Bij sommige logo’s heeft Stavorinus ervoor gekozen meer van het logosysteem te laten zien. Het boek Logo x Logo is te koop via de boekhandel.
Nick Feeney, creative director van Feeney, heeft gekozen voor de logo’s van Phanta Basta, een filmproductiebedrijf met de focus op jeugd, tegenover - of beter naast - het wereldberoemde logo van uitgeverij Penguin.
2015 Phanta Basta!
Phanta Basta (2015) is the award winning youth focused film production team from a Dutch film production company, Phanta Film. Phanta came back to me as I’d created the original identity in 2010 and it wanted the new sub-division to have a connection with the original branding. The Basta logo centres on a distinctive capital ‘B’ which resembles both the ‘P’ from Phanta and the ‘B’ from Basta and it makes use of an angled playful punctuation mark. The counter forms from the symbol evoke a youthful blinking eye, putting the emphasis on surprise and wonder. It’s a remarkably simple identity that expresses youth, fun and amazement.
1924 Penguin Books Edward Young
The lovemark has an adorable story, starting with the founders secretary suggesting ‘Penguin’ as a ‘dignified, but flippant’ name for the new company. The original humorous flightless bird was created by Edward Young, after spending the day sketching the bird at London Zoo. 11 years later in 1935, the modernist Jan Tschichold added stature and pride during his spell at Penguin as he revolutionised typographic conventions. The latest refreshed design from Angus Hyland in 2003 follows a classical evolution of the trademark without losing any of its inherited character, yet elegantly slimed to allow the new Penguin to appear larger on the spine.
Dit artikel stond in MarketingTribune 20.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing