Nieuwe merkidentiteit en huisstijl Topsport Amsterdam door CapeRock
- Design
- 20 nov 2018 @ 11:17
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 20 nov 2018 @ 11:17
- Nanny Kuilboer
CapeRock heeft de nieuwe merkidentiteit en huisstijl voor Topsport Amsterdam ontwikkeld. Het doel van de rebrand is om Topsport Amsterdam te helpen van een statisch, institutioneel merk te transformeren naar een dynamisch, sportgeoriënteerd merk.
Marco-Paul de Jeu, oprichter/strategy director CapeRock: ‘Topsport Amsterdam creëert de optimale randvoorwaarden voor talentvolle sporters in Amsterdam om zich te kunnen ontwikkelen tot internationale medaillekandidaten. Dit doet Topsport Amsterdam door het assisteren van sporters in het Centrum voor Topsport en Onderwijs en door de ondersteuning van topsport verenigingen met hun programma Amsterdams Talent. Tevens acquireert, adviseert en faciliteert Topsport Amsterdam topsportevenementen in Amsterdam. Topsport Amsterdam verbindt de zakelijke wereld met topsport met Amsterdam als podium.
Om de ambities en groeidoelstellingen te realiseren is het voor Topsport Amsterdam noodzakelijk om merk en organisatie naar alle stakeholders zichtbaarder te maken. Hiervoor is de strategie van Topsport Amsterdam vertaald naar een nieuwe merkidentiteit gebaseerd op de kernwaarden: Topsport, Amsterdam en Trots. Deze kernwaarden zijn in het nieuwe design vertaald in een nieuwe interpretatie van de drie Andreaskruizen van Amsterdam. Deze worden tevens gebruikt als visueel podium dat Topsport Amsterdam biedt. Topsporters worden uitgelicht door ze centraal voor het nieuwe beeldmerk van Topsport Amsterdam te plaatsen, als zijnde het podium. Van het logo is een krachtig en modern ontwerp gemaakt met een visuele hint naar de lijnen die bij elke sport te zien zijn. De nieuwe interpretatie van de Andreaskruizen samen met het lijnenspel staan voor de verbindende kracht van Topsport Amsterdam.’
Frank Thewessem, Algemeen Directeur van Topsport Amsterdam: ‘Wij zijn geweldig trots. Op resultaat dat we met elkaar bereikt hebben, maar ook op de manier waarop CapeRock dat samen met ons bereikt heeft. Ze hebben heel goed begrepen waar we naar op zoek waren. en dat hebben ze op een bijzonder creatieve wijze tot uiting laten komen. De merkidentiteit, het logo en de huisstijl die we nu hebben, gaan ons helpen om de stappen te maken die we voor ogen hebben. We gaan zichtbaarder zijn, laten zien wat we bereiken voor de stad en sport. Het straalt de trots uit die we creëren en het laat exact zien waar we voor staan: sport centraal op het podium van de stad. Het is een grote stap die we zetten, maar wel een waar we aan toe zijn. Hier kunnen we mee verder!’
De nieuwe merkidentiteit en huisstijl is doorvertaald naar online, print en collateral toepassingen. Bekijk het resultaat hier.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing