SodaStream lanceert milieucampagne
- Design
- 13 nov 2018 @ 13:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 13 nov 2018 @ 13:00
- Nanny Kuilboer
Bruiswatermerk SodaStream lanceert vandaag een videocampagne over de wereldwijde schade veroorzaakt door plastic wegwerpflesjes. De video toont een zingende zeeschildpad - met de stem van Rod Stewart - die mensen oproept om verantwoordelijkheid te nemen en voortaan alleen maar te kiezen voor herbruikbare flessen.
Daniel Birnbaum, CEO SodaStream International: ‘De video is een metafoor voor de groene heuvels en blauwe oceanen die in de loop der jaren zijn bezaaid met plastic afval. Plastic is een pandemische dreiging geworden met nog onbekende impact op de gezondheid voor de mens, maar met verwoestende gevolgen voor het milieu en onze oceanen en het onderwaterleven. In deze campagne willen we zeedieren een stem geven en samen met hen mensen en bedrijven aanmoedigen over te schakelen van wegwerpplastic naar herbruikbare verpakkingen. Terwijl één herbruikbare SodaStream-fles duizenden plastic wegwerpflessen kan besparen, moeten mensen meer dan alleen maar hun drinkgewoonte aanpassen. We zullen met z’n allen afstand moeten nemen van plastic voor eenmalig gebruik, zoals plastic rietjes, bekertjes, zakken en flessen. SodaStream hoopt dat deze campagne velen zal aanmoedigen om de verandering aan te gaan. Het ligt in onze handen’
Met Rod Stewart als zeeschildpad, filmster Thor ‘The Mountain’ Bjornsson, en opkomend talent Sarah Catherine Hook, zingt een koor van mensen en zeedieren – verwond door stukken plastic – samen ‘Ocean of Change’, een lied geschreven door SodaStream speciaal voor deze campagne.
A tear of sorrow
Tears of hope
An ocean of regret
I never meant to hurt you so
It is not over yet
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They’re crying S.O.S
Now it is the time for a change it’s in our hands
Now it is the time for a change it’s in our hands
Will piles of trash and poisoned seas be our legacy?
Our kids deserve much more than that
A world - pollution free
We can still make this right again
We can still save ourselves
Oceans are the springs of life
They’re crying S.O.S
Now it is the time for a change it’s in our hands
Now it is the time for a change it’s in our hands
Rod Stewart: ‘Ik heb een grote liefde voor de zee en de onderwaterwereld en ben blij mijn stem en steun aan deze campagne te kunnen geven. Als dit helpt om mensen bewust te maken en om eenvoudige veranderingen teweeg te brengen, zoals het overschakelen naar herbruikbare flessen, dan ben ik vereerd om mijn steentje bij te dragen!’
De video is samen met de website www.fightplastic.com gelanceerd, waar SodaStream consumenten aanmoedigt stelling te nemen tégen wegwerpplastic.
The making of...
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing