SodaStream lanceert milieucampagne

SodaStream lanceert milieucampagne
  • Design
  • 13 nov 2018 @ 13:00
  • 8526 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaamheid

Bruiswatermerk SodaStream lanceert vandaag een videocampagne over de wereldwijde schade veroorzaakt door plastic wegwerpflesjes. De video toont een zingende zeeschildpad - met de stem van Rod Stewart - die mensen oproept om verantwoordelijkheid te nemen en voortaan alleen maar te kiezen voor herbruikbare flessen.

Daniel Birnbaum, CEO SodaStream International: ‘De video is een metafoor voor de groene heuvels en blauwe oceanen die in de loop der jaren zijn bezaaid met plastic afval. Plastic is een pandemische dreiging geworden met nog onbekende impact op de gezondheid voor de mens, maar met verwoestende gevolgen voor het milieu en onze oceanen en het onderwaterleven. In deze campagne willen we zeedieren een stem geven en samen met hen mensen en bedrijven aanmoedigen over te schakelen van wegwerpplastic naar herbruikbare verpakkingen. Terwijl één herbruikbare SodaStream-fles duizenden plastic wegwerpflessen kan besparen, moeten mensen meer dan alleen maar hun drinkgewoonte aanpassen. We zullen met z’n allen afstand moeten nemen van plastic voor eenmalig gebruik, zoals plastic rietjes, bekertjes, zakken en flessen. SodaStream hoopt dat deze campagne velen zal aanmoedigen om de verandering aan te gaan. Het ligt in onze handen’

Met Rod Stewart als zeeschildpad, filmster Thor ‘The Mountain’ Bjornsson, en opkomend talent Sarah Catherine Hook, zingt een koor van mensen en zeedieren – verwond door stukken plastic – samen ‘Ocean of Change’, een lied geschreven door SodaStream speciaal voor deze campagne.

 

A tear of sorrow

Tears of hope

An ocean of regret

I never meant to hurt you so

It is not over yet

We can still make this right again

We can still save ourselves

Oceans are the springs of life

They’re crying S.O.S

Now it is the time for a change it’s in our hands

Now it is the time for a change it’s in our hands

Will piles of trash and poisoned seas be our legacy?

Our kids deserve much more than that

A world - pollution free

We can still make this right again

We can still save ourselves

Oceans are the springs of life

They’re crying S.O.S

Now it is the time for a change it’s in our hands

Now it is the time for a change it’s in our hands

 

Rod Stewart: ‘Ik heb een grote liefde voor de zee en de onderwaterwereld en ben blij mijn stem en steun aan deze campagne te kunnen geven. Als dit helpt om mensen bewust te maken en om eenvoudige veranderingen teweeg te brengen, zoals het overschakelen naar herbruikbare flessen, dan ben ik vereerd om mijn steentje bij te dragen!’

De video is samen met de website www.fightplastic.com gelanceerd, waar SodaStream consumenten aanmoedigt stelling te nemen tégen wegwerpplastic.



The making of...



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken