Verpakkingsstrategie en design Diamant door Qindle en ProudDesign
- Design
- 20 nov 2018 @ 08:08
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 20 nov 2018 @ 08:08
- Nanny Kuilboer
Qindle en ProudDesign hebben voor frituuroliemerk Diamant de krachten gebundeld. In nauwe samenwerking met Vandemoortele hebben beide bureaus een positionering, assortimentstrategie en NPD-portfolio ontwikkeld voor de frituurspecialist.
Mick de Reuver, managing director ProudDesign: ‘Hiermee zijn druk op de categorie, veranderende kopersgroepen en foodtrends omgezet in een reeks van concrete kansen en mogelijkheden voor Diamant om relevant te blijven voor de Nederlandse huishoudens én relevant te worden in de keukens waar al langer “culinair” wordt gefrituurd.’
De positionering en verpakkingsstrategie is in samenwerking met Diamant, ProudDesign, Qindle en reclamebureau Fitzroy tot stand gekomen. Dit om als startpunt te dienen voor identiteit, verpakking en communicatie.
De Reuver: ‘Op basis van de bovenvermelde positionering is ProudDesign aan de slag gegaan met de merk- en verpakkingsidentiteit. De kenmerkende gele fles en blauwe dop zijn natuurlijk behouden. Net als het rood-wit-blauwe logo wat na een evolutionaire restyling nu vriendelijker, natuurlijker en authentieker aanvoelt. Door daaronder nieuwe, moderne en spontane foodfotografie te plaatsen, wordt het merk en frituren meteen lekker. De organische en gekleurde grafische vorm geeft samen met de naamgeving en typografieën voldoende ruimte voor een duidelijk onderscheid binnen het assortiment. Het ziet er lekker uit!’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing