What Design Can Do tegen kindermishandeling
- Design
- 20 nov 2018 @ 08:24
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 20 nov 2018 @ 08:24
- Nanny Kuilboer
In de Week tegen Kindermishandeling presenteert What Design Can Do dertien strategieën en campagnes om de seksuele exploitatie van minderjarigen te bestrijden, zoals een fake uitzendbureau voor jonge sekswerkers en ‘No place for sex trafficking’, een veiligheidscertificaat voor hotels, vakantieparken en taxi’s.
De ideeën zijn het resultaat van de ontwerpwedstrijd No Minor Thing die is ontwikkeld in samenwerking met het Openbaar Ministerie en het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
De dertien zeer diverse plannen en oplossingen van Nederlandse ontwerpbureaus laten zien hoe rondom een gevoelig probleem als seksuele exploitatie van minderjarigen - dat zich vaak onder de radar afspeelt - meer bewustwording kan worden gecreëerd. De Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld Tegen Kinderen schat dat er jaarlijks zo’n 1.300 kinderen ‘gewoon hier in Nederland’ worden uitgebuit.
De designideeën voor No Minor Thing variëren van een fake-uitzendbureau van jonge sekswerkers tot en met een veiligheidscertificaat voor hotels, vakantieparken en taxi's: No place for sex trafficking. De campagne Schaamstreken is een instagramserie voor jongeren waarbij door middel van een online take-over seksuele educatie wordt verweven in hun dagelijkse contacten via social media.
Het Openbaar Ministerie gaat met meerdere ontwerpteams aan de slag om de projecten te realiseren en voor alle projecten worden samenwerkingspartners gezocht.
De dertien ontwerpen zijn hier te zien.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing