Koninklijk beeldmerk VNCI door Studio Piraat

Koninklijk beeldmerk VNCI door Studio Piraat
  • Design
  • 20 dec 2018 @ 09:01
  • 9494 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

De Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie mag zich sinds kort koninklijk noemen. Een goede aanleiding voor een nieuw logo. VNCI vroeg Studio Piraat logo en huisstijl te ontwikkelen.

Pim Nap, creatief directeur Studio Piraat: ‘Vooruitstrevendheid en transparantie zijn binnen de restyle toegepast zonder de herkenbaarheid van VNCI verloren te laten gaan. Het woordmerk is subtiel losgetrokken van het beeldmerk. Hierdoor ontstaan twee samenhangende elementen die ook los van elkaar te gebruiken zijn. Het vooruitstrevende uiterlijk wordt gecomplementeerd door een forward motion te illustreren met schuine lijnen. Deze schuine lijnen staan diagonaal aan het lettertype en vormen de hoeken waarmee het beeldmerk, de kroon, is opgebouwd.’

VNCI-directeur Colette Alma: ‘Wij zijn vereerd dat Zijne Majesteit de Koning heeft besloten dat de VNCI het Predicaat “Koninklijk” mag gaan voeren. Wij willen dit predicaat met trots uitdragen en hebben daarom besloten de kroon toe te voegen aan ons beeldmerk. Naast de “koninklijke” toevoeging staat in ons nieuwe beeldmerk vooruitstrevendheid en transparantie centraal.’




 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken