Nieuwe site Spangas door Grrr

Nieuwe site Spangas door Grrr
  • Design
  • 17 dec 2018 @ 10:27
  • 6882 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

De nieuwe website van Spangas, gemaakt door digitaal creatief bureau Grrr, ‘verweeft de verhalen van tv met online. De website is de plek waar alle content samenkomt. Maar hoe borg je tegelijkertijd de veiligheid en privacy van jonge kijkers op sociale media?’

Spangas bestaat al twaalf seizoenen - 2.000 afleveringen - en draait om de levens van een groep leerlingen op het Spangalis College.

Dave de Bakker, UX-strateeg bij Grrr: ‘Kenmerkend voor Spangas is en blijft dat er steeds weer maatschappelijke onderwerpen worden aangehaald en taboedoorbrekende thema’s bespreekbaar worden gemaakt. De nieuwe website biedt de ruimte om deze verhaallijnen online verder uit te diepen.’

De jonge gebruikers van de site hebben geen inlog nodig en wordt geen gebruik gemaakt van privacygevoelige cookies. Alle keuzes die gebruikers maken worden uitsluitend onthouden via opslag in de browser.

Femke Hesemans van omroep KRO-NCRV: ‘Als KRO-NCRV hebben we de afgelopen jaren veel kennis vergaard over de doelgroep van Spangas. Grrr heeft deze kennis gecombineerd met hun eigen onderzoek en kennis van digitale interactie. Het resultaat is een online platform dat echt van deze tijd is, soepel werkt en goed aansluit bij de doelgroep.’

De Bakker: ‘De doelgroep van Spangas bestaat uit kinderen van 9 tot 12 jaar oud. Doordat zij internet vooral mobiel gebruiken is de nieuwe website met die focus gemaakt. De interactieve tijdlijn staat er centraal: een plek waar alle content als tv-afleveringen, Instagram-updates en YouTube-video’s samenkomen. Voortbouwend op de schat aan kennis die SpangaS door de jaren al heeft opgebouwd, deden Grrr en KRO-NCRV uitvoerig onderzoek naar de belevingswereld van de doelgroep. Die lessen hebben geleid tot een programmatic content systeem. De term programmatic gaat meestal over advertenties, wij zetten programmatic in met een focus op context. We zorgen dat Spangas-fans precies de content krijgen die past bij het moment. Tijdens de lunch actieve content waarop gereageerd kan worden en die uitnodigt tot napraten met vrienden. Na schooltijd tv-afleveringen en meer ruimte voor verdieping.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken