Nieuwe huisstijl 100% NL door SuperRebel
- Design
- 14 jan 2019 @ 10:07
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 14 jan 2019 @ 10:07
- Nanny Kuilboer
100% NL lanceert vandaag een nieuwe visual identity van de hand van SuperRebel in samenwerking met Planet Zero, voor de doorontwikkeling naar een brandbook en uitwerking van de marketingcommunicatiemiddelen.
Met de nieuwe programmering en meer focus op de online kanalen - social media, website, digitale radiostations en app - wil 100% NL tot mediamerk transformeren en vond het tijd voor een nieuwe passende huisstijl.
Esther Gorlee, Marketing Director RadioCorp: ‘De herkenbare oranje kleur blijft prominent aanwezig. Deze wordt versterkt met zwart en wit voor een stoerdere look. De opvallendste verandering is het toevoegen van een symbool in de vorm van een leeuw met koptelefoon. Het huidige logo is opgefrist en heeft een meer moderne uitstraling, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat. De nieuwe visual identity is kwalitatief getest bij de doelgroep van 100% NL. Een van de doelstellingen is het versterken van het merk en imago van 100% NL bij de doelgroep 20-49 jaar. 100% NL is een familiezender. We richten ons op alle leeftijden, met aansprekende radioprogramma’s, social content en online formats. 100% NL heeft een vijftal merkwaarden gedefinieerd, namelijk Nederlands, fun feel good, sympathiek, persoonlijk en relevant. De nieuw ontwikkelde huisstijl sluit nog beter aan bij deze waarden. De geïllustreerde leeuw spreekt alle leeftijden aan en is sympathiek vormgegeven, inclusief koptelefoon die uiteraard staat voor muziek. Tegelijkertijd staat het symbool van een leeuw 100% voor het Nederlandse karakter van het merk. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat en ben er van overtuigd dat we met deze nieuwe look toekomstproof zijn.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing