Unilever weer een duurzaam stapje verder
- Design
- 24 jan 2019 @ 11:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 24 jan 2019 @ 11:30
- Nanny Kuilboer
Unilever heeft vandaag bekend gemaakt dat negen Unilever-merken diverse innovaties op het gebied van herbruikbare verpakkingen op de markt gaan brengen. Onder deze innovaties bevinden zich ook vier nieuwe productconcepten. De nieuwe productconcepten zullen worden getest via afvalvrij webwinkelplatform Loop.
Loop is een platform van bedrijven gericht op consumentenproducten in samenwerking met recyclingbedrijf TerraCycle. ‘Het innovatieve businessmodel achter Loop richt zich op het rechtstreeks leveren van hoogwaardige, duurzame verpakkingen aan de klant, die deze verpakkingen vervolgens weer terugstuurt om ze te laten navullen. Het platform biedt ook de mogelijkheid om op grote schaal samen te werken met andere partijen om verschillende modellen te testen gericht op hergebruik, en om een verandering in het gedrag van consumenten teweeg te brengen. Dit helpt om circulaire verpakkingen in commercieel opzicht levensvatbaar te maken.’ Onder andere Hellmann’s gaat experimenteren met nieuwe herbruikbare verpakkingen die gemaakt zijn van aluminium en glas. Ook vier Unilever-merken gaan een aantal nieuwe concepten testen via het Loop-systeem, waaronder Dove, Rexona en Axe. De verpakkingen moeten zeker 100 keer nagevuld kan worden, wat betekent dat de verwachte economische levensduur van iedere verpakking ongeveer acht jaar zal zijn.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing