Wrap up design januari 2019

Wrap up design januari 2019
  • Design
  • 31 jan 2019 @ 08:00
  • 7721 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingDuurzaamheid

Een overzicht van designgerelateerde artikelen op marketingtribune.nl met in januari opvallend veel blogs. Kwestie van goede voornemens?

D E S I G N C A S E S

Stegeman

Stegeman introduceert Stegeman Vollof, vleeswaren verrijkt met groenten. In gesprek met spreekt met Theo Toering, marketingmanager Stegeman: ‘Als we echt verandering willen bewerkstelligen, kunnen we beter bestaande producten verbeteren zonder concessies te doen aan de kwaliteit & smaak.’

'Univé hoeft niet überhip te zijn'

Na de introductie van de nieuwe huisstijl begin 2018 vond Univé het, in de persoon van manager merk & communicatie Pieter Borsboom, ook tijd voor een nieuwe sonic branding. Met Dept als lead agency en een samenwerkingsverband tussen Audentity en House of Music werd er na 12 ½ jaar afscheid genomen van de stem van Peter Tuinman.

D U U R Z A A M HE I D

Een interview met BioPack

Met de opschaling van de productie in de fabriek in Appingedam laat BioPack Packaging definitief de start-up-fase achter zich.

D E S I G N PA N E L

Unox vegetarische rookworst door Anthem

L O G O  X  L O G O

Smel en Raf

B L O G S

Blik is beautiful

Er bestaan nogal wat vooroordelen betreffende blik als verpakkingsmiddel, maar hoe terecht zijn die nu eigenlijk? En wat kunnen packaging designers met blik?

Serieus Efteling?

Terecht is de Efteling voor veel marketeers een fantastisch voorbeeld. Een merk dat heel consequent zorgt voor een betoverende beleving. Ook ik ben fan, hoewel het eerlijk gezegd jaren geleden is dat ik met mijn kinderen door het park heb gesjokt. Maar dit…

Waar designers op letten als ze het perfecte lettertype kiezen

Het kiezen van een goed lettertype is een kundige zaak. Er zijn veel factoren om rekening mee te houden en daarbij komt dat de keuze enorm is.

Klaar voor de sonische revolutie?

De sonische merkrevolutie is gestart, maar de meeste merken zijn er niet klaar voor.

N I E U W S

Addikt, Dog and Pony en Codesign bundelen krachten in Grit

Better Planet Packaging Design Challenge van Smurfit Kappa van start

Shutterstock voorspelt de trends voor 2019

Skyne Creative Visionaries vestigt zich in Nederland

Unilever weer een duurzaam stapje verder

WDCD nomineert 10 inzendingen voor fossielvrij Amsterdam

Finalisten Lexus Design Award 2019 bekend

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken