Renault Clio: icoon van een nieuwe generatie
- Design
- 5 mrt 2019 @ 10:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Automotive
- 5 mrt 2019 @ 10:54
- Sjaak Hoogkamer
De vijfde generatie Clio is volgens Renault opnieuw moderner en atletischer en bezit hetzelfde DNA dat al bijna dertig jaar verantwoordelijk is voor succes. Het nieuwe model bouwt volgens hoofd design Laurens van den Acker voort op de sterke punten van de vorige generaties.
Met het design - volgens het principe ‘Evolutie en Revolutie’ - biedt de nieuwe Renault Clio een volwassener carrosserieontwerp en een compleet nieuw interieur. ‘De vijfde generatie Clio is heel belangrijk voor Renault, want het is de populairste auto in zijn segment en de op één na bestverkochte auto in heel Europa. De Clio is een icoon en de nieuwste generatie verenigt het beste van alle voorgaande generaties. Het uiterlijk van de Clio IV trok veel nieuwe klanten en doet dat nog steeds. Daarom hebben we dat DNA gehandhaafd en er moderniteit en elegantie aan toegevoegd. Het interieur is juist revolutionair gewijzigd. Het heeft een kwalitatief aanzienlijk hoogwaardigere uitstraling, is verfijnder en bevat meer technologie. Dit is de beste Clio ooit,’ aldus Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.
Strategisch plan
De nieuwe Clio is een speerpunt van het strategische plan ‘Drive the Future (2017-2022)’, dat Renault in 2017 presenteerde. Dat stelt drie belangrijke doelen:
Elektrisch: in het jaar 2022 heeft Groupe Renault twaalf geëlektrificeerde modellen in het aanbod. De nieuwe Clio is het eerste model dat wordt voorzien van de hybride E-Tech aandrijflijn, gebaseerd op technologie van Renault.
Connected: aan het eind van het plan in 2022 wil Groupe Renault in zijn belangrijkste afzetmarkten 100% connected auto’s aanbieden. De nieuwe Clio is met zijn door de Alliantie ontwikkelde multimediasysteem een perfect voorbeeld van dit streven.
Autonoom: aan het eind van het plan in 2022 heeft Renault vijftien modellen die voorzien zijn van technologie voor autonoom rijden. Op dit vlak is de nieuwe Clio een pionier, omdat het model rijhulpsystemen die uiteindelijk leiden tot autonoom rijden beschikbaar maakt in een compacte auto.
Synergie
De nieuwe Renault Clio is volgens Van den Acker een essentieel model in het streven naar grotere synergie in de Alliantie. Een belangrijke factor in de strategie is de ontwikkeling van gedeelde technologie en de toepassing van nieuwe platforms. Een voorbeeld is het CMF-B-platform – waarop de nieuwe Clio gebaseerd is – met zijn nieuwe elektrische en elektronische architectuur. In dit platform kunnen de nieuwste technologieën worden geïntegreerd, waarmee Groupe Renault optimaal kan reageren op de nieuwe vraag uit de markt.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing