Snakeware opent Studio Bru in Amsterdam

Snakeware opent Studio Bru in Amsterdam
  • Design
  • 26 mrt 2019 @ 08:00
  • 11460 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Snakeware uit Sneek opent samen met Ewoud Faber (rechts op de foto) en Dave Kraaijeveld (links) Studio Bru in Amsterdam. De naam Bru - goede vriend in het Afrikaans - staat voor ‘sterke verbidning’.

De nieuwe designstudio is gevestigd aan de Anthony Fokkerweg 61 in Amsterdam. Ewoud Faber en Dave Kraaijeveld komen beiden van Snakeware en hebben een jarenlange ervaring in strategie en design.

Verbinden

‘Het is onze taak om merken te verbinden’, aldus Faber. ‘Een relatie gaat een leven lang mee, mits hij goed is opgebouwd. Wij concentreren ons erop om die relatie eenvoudig, natuurlijk en gedenkwaardig te maken. En als dan daaruit een sterke merkpositionering en een te gek design komt, dan is onze missie geslaagd.’

‘We gaan voor bijzondere projecten’, vult Kraaijeveld aan, ‘niet voor gemiddeld. We gaan regels en gewoontes doorbreken. Als studio willen we juist de onopvallende zaken die van grote invloed zijn zichtbaar maken. Mensen anders laten denken en doen. Verder denken dan het gewone.’

Aanwezigheid in Amsterdam

Snakeware vergroot met de opening van de nieuwe creatieve studio zijn aanwezigheid in Amsterdam. Na het openen van een satellietvestiging in de hoofdstad in 2018, investeert het van origine Friese bedrijf voor digitale media nu in Studio Bru. ‘Snakeware staat al jaren bekend als betrouwbare partner voor digitale producties’, zegt Ate van der Meer, CCO van Snakeware. ‘Met Studio Bru willen we separaat een impuls geven aan strategie en design. Dit behoorde al langere tijd tot onze werkzaamheden, maar door de twee onderdelen te scheiden, kunnen we op beide terreinen een betere focus leggen. Voor ons is dit win-win. Waar Studio Bru zich volledig gaat toeleggen op de brug tussen concepting, strategie en design, kan moederbedrijf Snakeware zich concentreren op zijn eigen corebusiness: digitale transformatie met data, technologie en marketing als kernwaarden.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken