Hema Foundation zoekt jonge designers
- Design
- 1 apr 2019 @ 08:32
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 1 apr 2019 @ 08:32
- Nanny Kuilboer
Hema Foundation zet zich in voor een inclusieve samenleving en focust zich op het verbeteren van taalvaardigheid onder kinderen van 0-4 jaar met onder meer voorleesmiddagen en bewustwordingscampagnes en nu ook met een training- en coachingsprogramma voor designtalenten die oplossingen bedenken voor maatschappelijke vraagstukken, zoals taalvaardigheid. Inschrijven kan tot en met 14 april.
Uit alle inschrijvingen selecteert Hema Foundation zeven jonge designteams (maximaal vijf jaar werkervaring), die vanaf 30 april starten aan een programma van negen maanden. Tijdens het traject leren zij hun ontwerpvaardigheden inzetten voor een innovatief concept dat bijdraagt aan taalvaardigheid onder kinderen tussen 0-4 jaar. Ook leren de deelnemers ondernemer-skills te combineren met hun creativiteit. De beste ontwerpteams krijgen (financiële) ondersteuning om hun concepten te realiseren.
Design als oplossing voor maatschappelijke vraagstukken
Met het faciliteren van het acceleratorprogramma wil Hema Foundation ‘inclusive design’ stimuleren: producten, services en ideeën die drempels wegnemen zodat iedereen mee kan doen aan het dagelijkse leven. Marloes Bloemert, manager Hema Foundation: ‘Hema Foundation gelooft dat design een enorme potentie heeft om oplossingen te bieden voor het terugdringen van taalachterstand. Met het acceleratorprogramma willen we ervoor zorgen dat inclusive design een belangrijk middel wordt voor het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan - het ontwikkelen van - een app, een fysiek product of service voor de (taal)sector.’
Hema Foundation werkt voor de Accelerator samen met gespecialiseerde partners als BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers), Reframing Studio (designstudio voor social impact) en AimfortheMoon (corporate start-up studio).
Meer informatie en inschrijven kan t/m 14 april via https://www.hema-foundation.org/accelerator/.
Over Hema Foundation
Hema Foundation geeft iedere drie jaar een impuls aan een thema dat bijdraagt aan inclusiviteit. Het eerste thema is taalvaardigheid. Jaarlijks worden er 170.000 kinderen geboren waarvan bijna 25% van met een taalachterstand aan de basisschool start. Opgroeien in een taalarm gezin waar weinig wordt gesproken en (voor)gelezen, vergroot de kans op laaggeletterdheid aanzienlijk. Hema Foundation wil deze vicieuze cirkel doorbreken en zet zich ervoor in dat geen enkele 4-jarige een taalachterstand heeft.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing