Sanoma kiest voor strategisch designbureau Wunder

Sanoma kiest voor strategisch designbureau Wunder
  • Design
  • 16 apr 2019 @ 10:54
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idDigital designBranding

Sanoma heeft Wunder gekozen als strategisch designpartner voor de herpositionering van Tijdschrift.nl. De opdracht bestaat uit het ontwikkelen van een nieuwe positionering, merkstijl en digitaal design van app en website.

 

Aan de keuze ging geen uitgebreide bureauselectie of pitch vooraf, maar een reeks ‘goede gesprekken’, aldus Alef de Jong, founder en creatief strateeg van Wunder.

Simon van der Wiel, Director Consumer & Trade Marketing: ‘We hebben een keuze gemaakt voor Wunder op basis van hun expertise en ervaring. Wunder is een bureau met visie en heeft de juiste mix van strategie, creativiteit en flexibele aanpak. Naast de expertise heeft hun ervaring met andere opdrachtgevers ons overtuigd..

De Jong vervolgt: ‘Wij zijn trots dat we voor Sanoma werken aan één van de belangrijkeste digitale services met een geweldige potentie. Dit is een opdracht die heel goed bij ons bureau past, omdat strategie, merkstijl - logo & huisstijl - en digitaal design samenkomen.’

 

Tijdschrift.nl

Tom van Rooijen, Product Manager Digitaal Lezen: ‘Tijdschrift.nl is het platform voor digitaal lezen van de ruim 75 beste Nederlandse tijdschriften en artikelen. We werken sinds eind 2018 aan de hand van kortesprintdeeltrajecten. Zo hebben we de strategie, merkstijl en het platform herontwikkeld. Elke fase ronden we af met een klantenonderzoek, waardoor we in de zomer een nieuw Tijdschrift.nl kunnen lanceren dat zich in tests al bewezen heeft.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken