Wrap up designnieuws maart 2019

Wrap up designnieuws maart 2019
  • Design
  • 1 apr 2019 @ 10:12
  • 10979 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekPackagingVisual id

Een selectie van het nieuws dat afgelopen maand op marketingtribune.nl/design verscheen, waaronder twee belangwekkende onderzoeken naar gendergelijkheid en de stand van zaken in Nederland ontwerpland door de BNO.

O N D E R Z O E K

 

Gendergelijkheid

In samenwerking met het Global Institute for Women’s Leadership en International Women’s Day heeft Ipsos tussen 21 december 2018 en 4 januari 2019 18.800 volwassenen uit 27 landen wereldwijd gevraagd naar hun visie op relevante topics omtrent gendergelijkheid. Conclusie: Ondanks veranderende mentaliteit is er nog een lange weg te gaan. Lees hier het hele artikel.

 

BNO Branchemonitor 2019: Stand van zaken in ontwerpland

Jaarlijks publiceert de BNO een branchemonitor, met daarin informatie over zaken als omzet, bedrijfsresultaat, markten, personeel en kosten. Het doel is enerzijds een beeld te geven van de omvang en betekenis van de ontwerpsector en anderzijds de aangesloten ontwerpers en bureaus de kans te geven hun eigen bedrijfsvoering te vergelijken met die van anderen. Lees hier het hele artikel.

 

R O N D V R A A G

Logodesigner Paul Rand zei het al: ‘Design is the silent ambassador for your brand’. Als redactie vonden we het tijd om - in navolging van de rubriek Logo x Logo - nu eens marketeers naar hun favoriete beeldmerk te vragen. Hieronder een bloemlezing, waaronder een preek voor eigen parochie, die we u als lezer toch niet wilden onthouden, alleen al omdat het een buitenbeentje in de betreffende branche is. Lees hier het artikel.

 

I N T E R V I E W

Pakken van Melkunie in nieuw jasje gestoken door ProudDesign

Na de herintroductie in 2012 wil Melkunie de merkvoorkeur verder uitbouwen en werkte hier de afgelopen tijd samen met ProudDesign hard aan. De eerste pakken met het nieuwe design verschijnen nu in de schappen. Lees hier het hele interview en hier hoe ons designpanel de nieuwe look beoordeelde.

 

D E S I G N P A N E L

Bieren om te vieren door Studio Lauda


C O L U M N S

 

O V E R I G  N I E U W S

Heinz Frito-sauzen door Mountain

CoolBest voortaan in plantbased packaging

Pascale Kos naar BNO

Design een tent voor Lowlands

Vrumona en Blijdorp lanceren plasticrecycler

Spul mooiste boek ter wereld

Rebranding Miro voorheen RealTimeBoard door Vruchtvlees

Ellen van den Berg creative director UX Edenspiekermann

Total Design ontwerpt postzegels 100 jaar luchtvaart

BNO krijgt er drie ereleden bij

Snakeware opent Studio Bru in Amsterdam

Joost Roozekrans versterkt Silo als creative director Amsterdam

ADCN: 154 nominaties Dutch Creativity Awards

Hema Foundation zoekt jonge designers

Winnaars Clean Energy Challenge What Design Can Do bekend

Fietsen voor energie, Solar Visuals, Boat Battery Swap, Block-E en Iconic Energy winnen elk een fonds en een uitgebreid acceleratie-programma om hun projecten verder te ontwikkelen. Lees hier het hele artikel.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken