BNO Packaging Talent Award in het teken van Maggi

BNO Packaging Talent Award in het teken van Maggi
  • Design
  • 23 mei 2019 @ 07:44
  • 10056 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsDuurzaamheidPackaging

De opdracht voor de 4e editie van de Packaging Talent Award is een verpakkingsdesign voor de ‘hartige tussendoortjes’ van Maggi.

De bedoeling is dat de producten visueel één familie gaan vormen.

Niet alleen jonge packaging designers kunnen aan de slag om de award te winnen, maar ook jonge productontwerpers omdat de fysieke vorm van de verpakkingen ook op de schop mag, bijvoorbeeld een ander materiaal dat ervoor kan zorgen dat de verpakkingen beter afbreekbaar of recyclebaar zijn of een andere vorm. Als klap op de vuurpijl mag er ook een nieuwe overkoepelende naam voor de Maggi-tussendoortjes bedacht worden.

 

Geschiedenis Maggi

Julius Maggi ontwikkelde aan het eind van de 19e eeuw een procedé waarbij peulvruchten, groenten en kruiden ingedroogd worden en daardoor langer houdbaar. Een geweldige ontdekking in een tijd waarin ondervoeding een groot probleem was. Andere producten zoals het bouillonblokje en de bekende smaakmaker in het bruine flesje volgen later. Deze geschiedenis biedt veel aanknopingspunten voor een ontwerp.

 

Werkwijze

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van ontwerpers, marketeers (waaronder Nestlé) en specialisten. De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag- de hoofdprijs is € 1.500,-.

De prijsuitreiking is onderdeel van Superfast op 25 oktober tijdens de Dutch Design Week 2019.

 

Auteursrechten

Bij deze award staat het leerproces centraal en de auteursrechten blijven bij de deelnemer. Aanmelden kan via http://www.packagingtalent@bno.nl. Zowel studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland als in België kunnen meedoen en ontwerpers die in 2016 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding.

 

Winnaars 2018

Winnaars 2017

Winnaars 2016

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken