Met Signature Mixers gaat Coca-Cola premium

Met Signature Mixers gaat Coca-Cola premium
  • Design
  • 7 jun 2019 @ 08:58
  • 16214 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Creative agency Dragon Rouge heeft samen met Coca-Cola het sub-brand Signature Mixers ontwikkeld. De mixers zitten in de originele Coca-Cola Hutchinson-fles die 100 jaar geleden voor het laatst gebruikt werd door het frisdrankmerk.

De mixer-roots van Coca-Cola

De nieuwe range van mixers kan gedronken worden met ‘dark spirits’ als whisky en bruine rum.

Krista Webb Carney, ‘design thinking capability director’ Coca-Cola op Dezeen: ‘We wanted to create a special glass shape to not only delineate the new range from classic Coca-Cola but to evoke the essence of mixology's roots.’

Coca-Cola’s eerste fles van apotheker Pemberton

Creative director Dragon Rouge Dave Robinson licht zijn keuzes toe op Design Week. Het doel was authenticiteit creëren en een classic moderniseren. Samen met het designteam van Coca-Cola dook hij de archieven in ‘op zoek naar geloofwaardigheid met respect voor het verleden’, kortom, alles om het nieuwe sub-brand te doen uitblinken: ‘After looking back through the Coke archives, we discovered the sleek Hutchinson bottle that pre-dated the famous contour bottle. This was a gem. Dating back to the era of pharmacist John Stith Pemberton - who invented the original Coca-Cola in 1886- it was the perfect fit – it was authentic yet still relevant to mixology today.’

Imago Coca-Cola

Op de vraag van Design Week wat hij hoopt dat de nieuwe range voor het moedermerk gaat doen, antwoordt Robinson: ‘The new range now allows mixology to be accessible to everyone, enabling them to try new flavours with different spirits. It offers a chance to learn and understand the exciting world of mixology through unique combinations of flavour. The main aim of the project was to create a range of premium mixers that stayed true to the brand but also had a credible space within bar environments.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken