Met Signature Mixers gaat Coca-Cola premium
- Design
- 7 jun 2019 @ 08:58
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 7 jun 2019 @ 08:58
- Nanny Kuilboer
Creative agency Dragon Rouge heeft samen met Coca-Cola het sub-brand Signature Mixers ontwikkeld. De mixers zitten in de originele Coca-Cola Hutchinson-fles die 100 jaar geleden voor het laatst gebruikt werd door het frisdrankmerk.
De mixer-roots van Coca-Cola
De nieuwe range van mixers kan gedronken worden met ‘dark spirits’ als whisky en bruine rum.
Krista Webb Carney, ‘design thinking capability director’ Coca-Cola op Dezeen: ‘We wanted to create a special glass shape to not only delineate the new range from classic Coca-Cola but to evoke the essence of mixology's roots.’
Coca-Cola’s eerste fles van apotheker Pemberton
Creative director Dragon Rouge Dave Robinson licht zijn keuzes toe op Design Week. Het doel was authenticiteit creëren en een classic moderniseren. Samen met het designteam van Coca-Cola dook hij de archieven in ‘op zoek naar geloofwaardigheid met respect voor het verleden’, kortom, alles om het nieuwe sub-brand te doen uitblinken: ‘After looking back through the Coke archives, we discovered the sleek Hutchinson bottle that pre-dated the famous contour bottle. This was a gem. Dating back to the era of pharmacist John Stith Pemberton - who invented the original Coca-Cola in 1886- it was the perfect fit – it was authentic yet still relevant to mixology today.’
Imago Coca-Cola
Op de vraag van Design Week wat hij hoopt dat de nieuwe range voor het moedermerk gaat doen, antwoordt Robinson: ‘The new range now allows mixology to be accessible to everyone, enabling them to try new flavours with different spirits. It offers a chance to learn and understand the exciting world of mixology through unique combinations of flavour. The main aim of the project was to create a range of premium mixers that stayed true to the brand but also had a credible space within bar environments.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing