Nieuwe identiteit Basketball Nederland door Megawatt
- Design
- 5 jun 2019 @ 09:18
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 5 jun 2019 @ 09:18
- Nanny Kuilboer
Basketball Nederland is een initiatief van de Nederlandse Basketball Bond en wordt ondersteund door de Stichting Nederlands Mannen Team. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising liet zich voor de nieuwe identiteit inspireren door de schreeuw van een leeuw.
Om versnippering tegen te gaan hebben de Nederlandse Basketball Bond en Stichting Nederlands Mannen Team onlangs de krachten gebundeld. Zij gaan voortaan door het leven als Basketball Nederland. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising is door de nieuwe organisatie gevraagd om te helpen bij de branding en verdere uitrol. Zo ontwikkelde het bureau onder andere een nieuwe identiteit en een nieuw tenue.
Vooronderzoek Megawatt
Simon Coolen, creative director Megawatt Advertising: ‘Ondanks de versnippering in het Nederlandse basketballandschap, bleek tijdens ons vooronderzoek al snel dat de verschillende basketbalorganisaties in ons land op dezelfde kernwaarden drijven: passion, ambition en community. Met die kennis in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan. Al snel kwam het idee van een leeuw naar boven. Een leeuw straalt in alles passie en ambitie uit. Het is een krachtig beest dat klaar is om je te verslinden. De tagline Ready to Roar versterkt dat verhaal alleen maar.’
Megawatt: ‘We laten zien dat basketball voor iedereen is’
Het gaat goed met de Nederlandse basketballers. Elf medailles in drie jaar tijd, de beste rolstoelbasketballers ter wereld, de 3x3 teams die tot de wereldtop behoren en talenten die zich kunnen meten met de rest van Europa. Coolen benadrukt dat het echter niet alleen om de talenten gaat: ‘Het draait om de energie die vrijkomt, we laten juist zien dat basketbal voor iedereen is: jong en oud, mindervalide en valide, fit of minder fit. Met dit nieuwe brand kunnen alle mensen in Nederland die basketbal een warm hart toedragen zich straks identificeren.’
Megawatt kiest voor één logo
Ondanks dat er straks verschillende bonden, competities en teams onder de paraplu van Basketball Nederland vallen, heeft Megawatt Advertising bewust gekozen we voor één logo. ‘Juist om die verbinding te leggen. Ze streven namelijk een gezamenlijk doel na. Samen zijn zij klaar voor een volgende stap, op weg naar nog meer successen. Prachtig om daar als gepassioneerd en ambitieus reclamebureau een bijdrage aan te mogen leveren.’
Samenwerking Megawatt en NBB
Ronald van Dam, contactpersoon voor de media bij de NBB, is blij met het werk van het Eindhovense reclamebureau: ‘We zijn met Megawatt in zee gegaan omdat het enthousiasme en de creativiteit er vanaf het eerste moment vanaf spatte. De prettige samenwerking heeft uiteindelijk geresulteerd in een krachtige nieuwe identiteit en een prachtig tenue. De reacties intern zijn lovend. Onze basketballers kunnen niet wachten het nieuwe tenue aan te trekken. Hopelijk delen de miljoen basketballiefhebbers die Nederland telt dat enthousiasme.’
Het Eindhovense bureau Megawatt Advertising werd opgericht in 2015 en werkt voor klanten als Signify, Fisherman’s Friend, Swiss Sense, Vogel’s, Tommy Hilfiger, Levi’s, Sprite, Puma, Fïnley, Chaudfontaine, Perfetti van Melle, Netflix, The Athlete’s Foot, De Persgroep, Bavaria, Swinckels’, Wij zijn Jong en Mecc Maastricht.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing