VHD ontwerpt 2e editie Balmoral Serie Signaturas Paso Doble

VHD ontwerpt 2e editie Balmoral Serie Signaturas Paso Doble
  • Design
  • 21 jun 2019 @ 11:21
  • 15335 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

In 2018 introduceerde Royal Agio Cigars hun nieuwe samenwerkingsplatform Balmoral Serie Signaturas. Hiervoor creëerde VHD de eerste editie Dueto en de designstrategie voor toekomstige samenwerkingen. Nu is ook de tweede editie een feit en maakt dit jaar op de IPCPR in Las Vegas zijn debuut.

Boris Wintermans (Royal Agio Cigars) ging een samenwerking aan met Litto Gomez (La Flor Dominicana). Litto verwerkt speciaal gekweekte tabak uit zijn eigen boerderij in La Canela, Dominicaanse Republiek en Boris zoekt de wereld af naar premium tabak.

Door de Spaanse heritage van Litto en ‘een product waarin tabaksoorten verweven zijn met elkaar door een aparte dans van smaken die trouw blijft aan de kenmerkende mengstijl van elke sigarenfabrikant’ ontstond de naam: Paso Doble.

 

Stierenvechten

 

‘We hebben onze inspiratie gehaald uit de Spaanse traditie van stierenvechten’, legt Rob van Heertum, partner bij VHD, uit. ‘De gouden patronen op de prachtige matadorkostuums, de dans van de capa (cape), die de matador creëert in het gevecht met de stier, de hoorns van de stieren en het zwaard waren meer dan genoeg inspiratie om het creatieve brein op te starten. De hoofdrol is nog steeds voor het creatieve element op de kisten, zoals bedoeld in de designstrategie die we vorig jaar hebben opgezet. We willen door de jaren heen op de Amerikaanse markt herkenning creëren voor dit prachtige samenwerkingsplatform, wat nu al super wordt ontvangen. Dit creatieve element vormt dus ook weer de basis voor de ringen en omdat de sigaren met de hand worden gemaakt, wilden we dit vakmanschap ook gebruiken in het ontwerpproces.’

Het decoratieve Spaanse deel werd daarom met de hand geïllustreerd. Op de ringen werden de namen van Boris en Litto verwerkt inclusief elementen zoals de hoorns van de stier en het zwaard.

‘In totaal hebben we creaties voor drie verschillende sigaarmodellen en drie verschillende houten kisten. Net zoals de vorige keer is er veel aandacht besteed aan de afwerking, drukprocedés en veredeling van de kist, labels en ringen om er weer een echte eyecatcher van te maken. Een creatie die het waard is om twee legendes binnen een luxe markt te representeren.’

 

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken