Dept wint drie Red Dot Design Awards

Dept wint drie Red Dot Design Awards
  • Design
  • 15 aug 2019 @ 11:38
  • 11201 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsGraphic

De Red Dot Awards bekroont jaarlijks de best ontworpen internationale merken en creatieve projecten van designers, agencies en bedrijven. Digital agency Dept ontving drie awards voor hun werk voor het Van Gogh Museum, Request en Cities in Motion.

Van Gogh Museum

Voor hun creatieve werk in samenwerking met het Van Gogh Museum kreeg de digital agency een award in de categorie Brand & Communciation Design. Dept hielp het Amsterdamse museum bij het organiseren van de brand governance en vernieuwen van de merkidentiteit.

Request

De tweede award ging naar Studio Dumbar (part of Dept) en Dept in de categorie Brand Design & Identity. Dit was de bekroning van het gezamenlijke werk voor het ontwerp van de visuele identiteit en nieuwe website van online financiële transactieplatform Request.

 

Derde Red Dot naar Cities in Motion

Ten slotte werd Studio Dumbar bekroond voor hun project Cities in Motion in de categorie Typography. Voor de internationale buitenreclame-expert Exterion Media heeft Studio Dumbar een serie van motion graphics ontworpen voor schermen op perrons in heel Nederland. Er werd een simpele, creatieve oplossing bedacht: de naam van de stad waar het scherm staat, werd in motion graphics op een gastvrije manier weergegeven met behulp van kleuren van de stad.

Liza Enebeis, creatief directeur bij Studio Dumbar benadrukt het tijdloze karakter van de visuele identiteit en de ontwerpen die gemaakt zijn voor Request en Cities in Motion: ‘We hebben beweging in het hart van het merk-DNA gezet en vervolgens alle boodschappen naadloos aangepast op zowel bestaande als toekomstige media formats. Zo ontstaat een sterke merkidentiteit die de tand des tijds kan doorstaan. We zijn ontzettend blij met de erkenning van Red Dot.’

Het Red Dot Gala vindt plaats op 1 november 2019 in het Konzerthaus Berlin in Duitsland.

 

In de komende editie van MarketingTribune (nummer 14) verschijnt een artikel van de hand van design- en communicatiestrateeg Roel Stavorinus over het gebruik van typografie in huisstijlen, waarbij Cities in Motion een treffend voorbeeld is.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken