CapeRock steekt 'Net5 powered by Linda' in het nieuw

CapeRock steekt 'Net5 powered by Linda' in het nieuw
  • Design
  • 26 sep 2019 @ 06:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Net5 wordt gekoppeld aan Linda en CapeRock ontwierp in opdracht van Talpa Network de nieuwe identiteit.

In samenwerking met creatief directeur Jildou van der Bijl en zendermanager Annelies Sitvast van Net5 heeft CapeRock het ontwerpproces doorlopen. Dann Smit, creative director CapeRock: ‘Het eindresultaat is een eigentijds merk met een speelse en zelfverzekerde uitstraling. Net5 wil vrouwen inspireren zich meer uit te spreken, zoals Linda dat al jaren succesvol doet.’

 

Bijzonder moment voor Net5 en Linda

Sitvast: ‘Een nieuwe vormgeving is voor een zender en merk altijd een bijzonder moment. Samen met CapeRock hebben we de visuele identiteiten van twee sterke merken weten samen te brengen in een frisse, eigentijdse vormgeving, die binnen het huidige medialandschap een uniek karakter heeft. Een mooie stap in de nieuwe samenwerking tussen Net5 en Linda.’

Het nieuwe logo ligt dichtbij Linda door de punt achter Net5. Smit: ‘Het ontwerp van het logo is voorzien van de subline Powered by Linda. Op de zender is het beeldmerk altijd centraal gepositioneerd en in beweging opent het op dynamische wijze de wereld van programma’s, films en series die Net5 biedt. Het merksysteem biedt hiermee antwoord op de complexe vraag om de visuele verbinding van de merken Net5 en Linda te maken.’

 

Leukste vrouwenzender van Nederland

Volgens Van der Bijl onderstreept de vormgeving dat Net5 de leukste vrouwenzender van Nederland wordt: ‘Het was ontzettend fijn samenwerken met CapeRock. Wij zijn geweldig trots op het resultaat: een stevig logo dat aanschurkt tegen het Linda-logo, maar toch op zichzelf staat, een beeldtaal die perfect past bij het vrouwelijke en meer urgente gevoel van het nieuwe Net5.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken