Ambitieus Ikea wil in 2030 circulair zijn

Ambitieus Ikea wil in 2030 circulair zijn
  • Design
  • 11 okt 2019 @ 08:35
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Duurzaam design

Ikea streeft ernaar om in 2030 100 procent circulair te zijn. Dit betekent onder andere dat alle producten dan circulair ontworpen moeten zijn en alleen uit hernieuwbare of gerecyclede materialen mogen bestaan.

Daarnaast is Ikea druk bezig om voor de klant nieuwe manieren te ontwikkelen om producten te kopen, te onderhouden en een nieuw leven te geven. De meubelgigant wil hierin de leiding nemen en de krachten bundelen met andere partijen.

Tijdens Dutch Design Week, van 19 tot 27 oktober in Eindhoven, deelt Ikea deze ambitieuze plannen en vertelt over successen en uitdagingen. De bezoeker wordt ook uitgenodigd en geïnspireerd om zelf een bijdrage te leveren.

 

Dutch Design Week: Ikea onderdeel van Embassy of Sustainable Design

Met het thema If not now, then when? benadrukt Dutch Design Week 2019 de urgentie van de gewenste transitie naar duurzaamheid en een meer circulaire economie en manier van leven. Ikea maakt tijdens DDW deel uit van de Embassy of Sustainable Design.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken