Arne Bijsterbosch winnaar Renault's 'Design de auto van de toekomst'

Arne Bijsterbosch winnaar Renault's 'Design de auto van de toekomst'
  • Design
  • 28 okt 2019 @ 11:46
  • 9660 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Automotive

Tijdens de Dutch Design Week is de winnaar van Renault’s ‘Design de Auto van de Toekomst’: Arne Bijsterbosch.

Met de designcontest ‘Design de Auto van de Toekomst’ gaf Renault een vervolg aan de Renault Design Award, die op initiatief van Renault Nederland drie keer eerder gehouden werd. Als winnaar mag Bijsterbosch een jaar lang 100% elektrisch rijden in de nieuwe Renault Zoe.

De winnaar met rechts van hem Laurens van den Acker, Executive Vice President Corporate Design van Renault

Dit jaar werden deelnemers uitgedaagd om hun visie te geven op de auto van de toekomst, waarna drie finalisten hun ‘toekomstvisie’ mochten uitwerken met hulp van een professionele schetser.

 

In Renault’s auto van de toekomst loop je zelf mee

Het ontwerp van Bijsterbosch werd op zaterdag 26 oktober tijdens de Dutch Design Week tot winnaar gekozen. De jury - onder leiding van Laurens van den Acker, Executive Vice President Corporate Design van Renault - was onder de indruk van zijn concept dat inhaakt op de gezondheidstrend, augmented en virtual reality. Bijsterbosch bedacht een autonoom rijdende auto waarin de passagiers niet zitten, maar wandelen op een loopband.

 

Andere finalisten van Renault’s ‘Design de auto van de toekomst’

Bijsterbosch ging in de finale de strijd aan met Marcel de Boer, die een concept van een modulaire auto ontwierp, gebaseerd op een ‘open source’-model, waarbij meerdere partijen onderdelen en componenten kunnen fabriceren. De derde finalist Wiebe Audenaerd bedacht een auto die communiceert met en reageert op zijn omgeving en waarbij ‘vertrouwen’ centraal staat. Ook past de auto zich aan de persoonlijke voorkeuren van de diverse gebruikers aan.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken