[storecheck] Seattle

[storecheck] Seattle
  • Design
  • 31 okt 2019 @ 10:25
  • 8055 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging

Met recht slapeloos in Seattle als je auto compleet leeggeroofd wordt inclusief paspoort! Onze craft beer-tour eindigde daarmee in mineur, maar gelukkig had ik mijn telefoon nog met storechecks van Whole Foods Market, Fred Meyer en Walmart. Maar bezoek in Seattle vooral de Star Reserve van Starbucks of in Portland Steven Smith Teamaker – storytelling ten top! Soms is het schap te klein voor een groot verhaal. Enjoy the rest of your day!

Lekker transparant

Deze honing van Jamie’s Hive to Table is zo puur, dat de honingraat erbij in zit. In een standaard sapflesje met een mooi en eenvoudig transparant etiket. Het plastic schuitje is prachtig. De raat ligt fraai ‘opgebaard’ en de witte tekst contrasteert mooi met de achtergrond. Het detail in de O is leuk en de term ‘van korf tot tafel’ vertelt het hele verhaal. Lekker transparant.

 

Hotdog

Deze blikken van Buckley knallen van het schap. Hip hondenvoer met de prachtige naam Liberty. Bevrijd je huisdier van slecht voer en geef ze limited ingredients-blikvoer à $ 4 per blikje. De blauwe kleur zorgt voor eenheid op merkniveau en sterk contrast voor de variantkleuren. De dieren zijn modern-ambachtelijk getekend in een kenmerkend boerenlandschap. De rationale onderbouwt alles letterlijk en figuurlijk. Hot damn dog.

 

‘This is the good stuff’

Een bijna psychedelische verpakking uit de jaren zeventig misschien, maar dan helemaal hip, deze Mike’s Organic Curry Love. De prachtige gekleurde en glimmende letters bevestigen de love die Mike voor zijn curry heeft. De achtergrond lijkt wel een schilderij en de fotografie is orgastisch lekker. Gecompleteerd met mooie crafty elementen en typografieën. Packaging porno van de hoogste plank. Of zoals hij het zelf zegt: ‘This is the good stuff’.

 

Oat zo simpel

Knap om binnen een snelgroeiende en concurrerende je stem te laten horen én op te vallen. En dat doet Silk, met zijn oatmilkgurt-toetjes. Een alternatief voor zuivel met een prachtiger naam en nog mooier logo: Oat Yeah. Het steekt opvallend uit de merk cirkel met een trots havermoutje ernaast. Lekker zuivelig in blauw-wit met een mooie tekening (want fotografie=zuiveltaal) van the straw berry one. Oat zo simpel (lijkt het).

 

Mr. Big

Big is beautiful. Mooie dikke retro lichtbak letters met schaduw die achter de trotse Bocca-burger uitsteken, die bijna van onderen gefotografeerd is en voor het logo staat. The original, zodat je je niet kunt vergissen, een opvallend proteïnepanel voor de energie en een lichte crèmekleur voor het feit dat het de vega variant betreft.

 

Happy Halloween

Deze tortillachips van Que Pasa zitten in een limited halloween edition-zak, waarop de Mexicanen hun doden toespelen en dansen. De zak is met ontzettend veel aandacht en stijl getekend in Zuid-Amerikaanse kleuren. Onder de zwierende rok komt een mooi venster tevoorschijn. Het merkpanel valt goed op, alsof de spreekballon een zwart bord is waarop net in het wit geschreven is. Ik word er vrolijk van, niet bang.

Dit artikel stond in MarketingTribune 18, 2019.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken