[storecheck] London before Brexit

[storecheck] London before Brexit
  • Design
  • 29 nov 2019 @ 08:00
  • 11752 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging

De deadline was verstreken, maar ook weer opgerekt en London Before Brexit is nog steeds onder ons.

Gelukkig maar, want de Britse hoofdstad staat bekend om zijn creativiteit in packaging design. De interne Engelse markt is groot, met London als een land op zich dat qua welvaart en karakter veel beter aansluit bij de EU dan de rest van het land. Met deze aanstaande beperking vluchten steeds meer foodstart-ups naar het vaste land, waar het Britse ‘grapjesdesign’ zich misschien minder thuis voelt, maar daar helpen we ze wel bij! Enjoy this while it lasts.

Chocola voor haar

Deze Choc Chick (met het onvermijdelijke hartje…) is niet voor mannen. Dat lees je en dat zie je, want de cacaoboterbonen liggen als een set krulspelden op haar hoofd. Heel truttig in het echt, maar modern op deze manier, net als de rest van deze serie. De verpakking is uiteraard blond=gezond en 100% bio en ethisch. Echt chocolade voor haar.

Geloof in voeding

Was het vroeger nog Unie of Coöperatie, het is nu helemaal ‘collaborative’ of ‘collective’. Een samenwerking van gelijkgestemden alsof het een geloof betreft. In pure voeding, zoals deze yoghurt-alternatieven, waar Adam en Eva amandelen en havermout plukken. Met een klein groentje voor natuurlijkheid en puurheid, bijna niks te verbergen. Of zijn het toch ook verboden vruchten?

Moderne huisvlijt

Mrs Crimble heeft een eigen credo: live-love-bake! Als moeder (mrs) is ze erg modern en bewust van glutenallergie (erg populair). Met een geschreven naam en handgeschreven typografie voelt het vriendelijk aan, de top-down fotografie op grijs hout is erg modern. Maar het meest in het oog springende en wellicht ooit meest onderscheidende is de beschilderde pollepel. Huisvlijt ten top met een roze randje.

Tribal fruits

Gedroogd fruit is het helemaal als modern tussendoortje. Lekker, gezond en leuk! Deze plakjes mango van Wallaroo zijn voorzichtig gedroogd, van nature yummie en er wordt nooit iets aan toegevoegd, ‘NEVER’. Het design is kleurrijk met etnische tekens in de paarse achtergrond, maar de ster is de hysterische inboorling die zijn toeristische dansje doet op het schap – als de verpakking niet omgevallen is!

Kinderlijk eenvoudig

Met de discussie over toegevoegde suiker is het slim honing toe te voegen. Natuurlijk en slechts 49 calorieën in totaal. Wederom wit voor natuurlijkheid en illustraties voor eerlijkheid. Kinderlijk eenvoudig lijkt het en zo voelt het ook. Meer iets voor kinderen dan volwassenen. Hoog cijfer voor de naam Just Bee, maar niet voor het design.

To-de-loo

Grapjes maken is leuk, ik maak me er zelf ook vaak schuldig aan, maar merken bouwen is serious business. Taking the pea hoopt waarschijnlijk dat het samen kan gaan. Met aanvullende teksten als ‘no mush just lush’ en de kinderachtige tekening van een varken met erwt in zijn mond op roze achtergrond wordt het wel een hele grote grap. Opvallend en wellicht noodzakelijk voor to-go maar ik zeg to-de-loo.

Dit artikel is geschreven door Steven de Cleen van ProudDesign en stond in MarketingTribune 20, 2019.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken