Studio Piraat ontwikkelt nieuwe visuele merkidentiteit Vredespaleis
- Design
- 19 nov 2019 @ 09:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 19 nov 2019 @ 09:43
- Nanny Kuilboer
Het Vredespaleis heeft een nieuwe visuele merkidentiteit. In opdracht van eigenaar/beheerder de Carnegie Stichting heeft Studio Piraat een beeldmerk met veel symboliek gecreëerd.
Creatief strateeg Studio Piraat Dion van der Spek: ‘De buitenste ring van het logo is geïnspireerd op het ronde embleem op de marmeren vloer die bezoekers direct zien bij binnenkomst. De sterren in de ring symboliseren de lijfspreuk van het Vredespaleis - De zon der gerechtigheid zal ons verlichten - en de 100 jaar oude typografie op diezelfde vloer inspireerde de keuze voor de elegante schreefletter. Om een goede balans te creëren is dit gecombineerd met een strak en modern lettertype.’
Oude logo Vredespaleis
Oprit naar het Vredespaleis
In het logo is ook aandacht besteed aan de oprit van het Paleis. Van der Spek: ‘De oprit richting de hoofdingang zorgt niet alleen voor diepte, maar vertegenwoordigt ook de houding van de bewoners van het Vredespaleis, namelijk dat zij “vrede door dialoog” bevorderen en partijen uitnodigen discussies aan te gaan. Het dak van de lijntekening is geïnspireerd op het symbool van Vrouwe Justitia.’
Het gebouw diende als inspiratiebron voor het logo en voor de overige vormgeving en compositiestijl baseerde Studio Piraat zich op het ontwerp van de tuin - in 1908 ontworpen door Thomas Mawson. Ook de kleuren van de nieuwe visuele stijl zijn te herleiden naar natuurlijke elementen uit de tuin en materialen van het Vredespaleis. Bekijk hier de merkintroductie.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing