VK heeft primeur van Heinekens ban op plastic en krimpfolie
- Design
- 12 nov 2019 @ 09:47
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 12 nov 2019 @ 09:47
- Nanny Kuilboer
Heineken heeft 25 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe technologie op zijn Britse locaties en vervangt vanaf april 2020 de plastic ringen om de multipackblikjes door karton en doet het krimpfolie in de ban, meldt The Guardian.
De ringen van recyclebaar karton zijn sterk genoeg om het gewicht van een multipack te dragen. In het Verenigd Koninkrijk alleen al zal deze introductie ertoe leiden dat eind 2021 517 ton plastic bespaard is.
Heineken geeft VK primeur van duurzame verpakking
De bierbrouwer begint met Heineken, Foster's en Kronenbourg 1664 en vervolgens alle andere merken in multipacks zoals Strongbow, Bulmer's, Red Stripe en John Smith’s tegen het einde van 2021. Het VK is de eerste van de 190 wereldmarkten van de brouwer die de nieuwe verpakking introduceert. Cindy Tervoort, hoofd marketing bij Heineken: ‘Het is wat onze klanten willen en verwachten en we werken al drie jaar aan deze innovatie.’
MSC vindt het ‘een interessante ontwikkeling’
Een woordvoerster van de Marine Conservation Society: ‘Dit is een interessante ontwikkeling en zal helpen de hoeveelheid plastic op onze stranden en in onze zeeën te verminderen. Vorig jaar kondigde Carlsberg aan om de ringen om de multipacks te vervangen door recyclebare lijm en ook Diageo verbant het plastic uit de multipacks van Guinness, Harp, Rockshore en Smithwick.’
Budweiser beloofd al eerder voor eind 2020 het plastic in de multipacks Stella Artois, Budweiser en Bud Light in de ban te doen. Lees hier het hele artikel.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing