Appelsientje over op biobased verpakking met duurzame dop

Appelsientje over op biobased verpakking met duurzame dop
  • Design
  • 5 dec 2019 @ 10:28
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam designPackaging design

Nederlandse sappenfabrikant Riedel stapt voor Appelsientje over op twee verschillende biobased verpakkingen met duurzame dop.

Bas Boswinkel, algemeen directeur Riedel: ‘Voor Appelsientje is Riedel overgestapt op de nieuwste, meest innovatieve sapverpakkingen van het moment, met een enorme besparing op fossiel plastic en een aanzienlijke verlaging van CO2-uitstoot als gevolg.’
Appelsientje Bio is, als eerste in Europa, verkrijgbaar in de Signature Full Barrier-pakken van verpakkingsleverancier Sig. Daarmee is Appelsientje de eerste Nederlandse klant. Martin Herrenbrueck, President & GM Europe van Sig: ‘Riedel is de pionier geweest die onze Signature Pack op de Europese sappenmarkt heeft gebracht. Eerst met CoolBest en nu met Appelsientje. Wij werken in perfecte synergie en vol enthousiasme samen om de duurzaamste producten en verpakkingen op de markt te brengen in de Benelux.
Voor de overige Appelsientje-sappen is gekozen voor een biobased verpakking van Tetra Pak.

 

Duurzame dop Appelsientje

Appelsientje’s 1 liter-verpakkingen hebben ook een nieuwe duurzame dop: Boswinkel: ‘En wederom als eerste in Nederland: een verbeterde dop - de biobased WingCap van Tetra Pak - die een stevigere grip biedt waardoor het pak eenvoudig in een handomdraai te openen is.’

 

Fruit van Appelsientje

Boswinkel: ‘Bij Riedel staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken wij verantwoord geteeld fruit en zetten wij ons voortdurend in om duurzame fruitteelt, productie, vulling en distributie te bevorderen. Eerder dit jaar waren wij de eerste in ons land die de Signature Pack zijn gaan gebruiken voor CoolBest.’

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken