Appelsientje over op biobased verpakking met duurzame dop
- Design
- 5 dec 2019 @ 10:28
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam designPackaging design
- 5 dec 2019 @ 10:28
- Nanny Kuilboer
Nederlandse sappenfabrikant Riedel stapt voor Appelsientje over op twee verschillende biobased verpakkingen met duurzame dop.
Bas Boswinkel, algemeen directeur Riedel: ‘Voor Appelsientje is Riedel overgestapt op de nieuwste, meest innovatieve sapverpakkingen van het moment, met een enorme besparing op fossiel plastic en een aanzienlijke verlaging van CO2-uitstoot als gevolg.’
Appelsientje Bio is, als eerste in Europa, verkrijgbaar in de Signature Full Barrier-pakken van verpakkingsleverancier Sig. Daarmee is Appelsientje de eerste Nederlandse klant. Martin Herrenbrueck, President & GM Europe van Sig: ‘Riedel is de pionier geweest die onze Signature Pack op de Europese sappenmarkt heeft gebracht. Eerst met CoolBest en nu met Appelsientje. Wij werken in perfecte synergie en vol enthousiasme samen om de duurzaamste producten en verpakkingen op de markt te brengen in de Benelux.
Voor de overige Appelsientje-sappen is gekozen voor een biobased verpakking van Tetra Pak.
Duurzame dop Appelsientje
Appelsientje’s 1 liter-verpakkingen hebben ook een nieuwe duurzame dop: Boswinkel: ‘En wederom als eerste in Nederland: een verbeterde dop - de biobased WingCap van Tetra Pak - die een stevigere grip biedt waardoor het pak eenvoudig in een handomdraai te openen is.’
Fruit van Appelsientje
Boswinkel: ‘Bij Riedel staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken wij verantwoord geteeld fruit en zetten wij ons voortdurend in om duurzame fruitteelt, productie, vulling en distributie te bevorderen. Eerder dit jaar waren wij de eerste in ons land die de Signature Pack zijn gaan gebruiken voor CoolBest.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing