[onderzoek] Consumenten straffen merken vanwege hun ecologische footprint
- Design
- 3 dec 2019 @ 12:04
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekPackaging design
- 3 dec 2019 @ 12:04
- Nanny Kuilboer
Warc.com meldt dat uit nieuw onderzoek van Kantar in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat consumenten merken afwijzen als dat merk niet voldoet aan verwachtingen op milieugebied.
Kantar ondervroeg 1.200 Britse consumenten naar hun bezorgdheid over merken en hun reacties op het klimaat en meer dan 70% van de respondenten is het erover eens dat veel merken ‘too little, too late’ reageren op de milieucrisis. Bij jongeren loopt dit percentage zelfs op tot 78% en maar liefst 90% van de respondenten vindt dat merken hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor het afval dat ze produceren.
Boycot niet-duurzame merken
Waarschijnlijk verwachten consumenten sowieso meer van merken dan dat merk waarmaken, maar 77% van de respondenten overweegt inmiddels een boycot of is zelfs al tot een boycot overgegaan van producten op basis van het duurzaamheids- en milieubeleid van het merk. Met name kledingmerken lopen risico geboycot te worden. In de vraagstelling kwamen standpunten als werkomstandigheden, milieuvervuiling en overmatig gebruik van verpakkingen aan de orde.
Plastic grote zorg consument
Met name plastic is een bron van zorg voor de consument. 53% van de respondenten beschouwt het overmatig gebruik van plastic verpakkingen als één van de drie grootste zorgen en dan met name de leeftijdsgroep 45-64. Oudere doelgroepen zien sowieso graag dat merken meer verantwoordelijkheid nemen voor het afval dat hun producten veroorzaken en de impact op het milieu. Maar liefst 92% van de 65-plussers was het ermee eens, hoewel dit sentiment zeer sterk was (meer dan 85%) in alle leeftijdsgroepen.
Lees hier het hele artikel op warc.com.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing