[onderzoek] Consumenten straffen merken vanwege hun ecologische footprint

[onderzoek] Consumenten straffen merken vanwege hun ecologische footprint
  • Design
  • 3 dec 2019 @ 12:04
  • 6708 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekPackaging

Warc.com meldt dat uit nieuw onderzoek van Kantar in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat consumenten merken afwijzen als dat merk niet voldoet aan verwachtingen op milieugebied.

Kantar ondervroeg 1.200 Britse consumenten naar hun bezorgdheid over merken en hun reacties op het klimaat en meer dan 70% van de respondenten is het erover eens dat veel merken ‘too little, too late’ reageren op de milieucrisis. Bij jongeren loopt dit percentage zelfs op tot 78% en maar liefst 90% van de respondenten vindt dat merken hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor het afval dat ze produceren.

 

Boycot niet-duurzame merken

Waarschijnlijk verwachten consumenten sowieso meer van merken dan dat merk waarmaken, maar 77% van de respondenten overweegt inmiddels een boycot of is zelfs al tot een boycot overgegaan van producten op basis van het duurzaamheids- en milieubeleid van het merk. Met name kledingmerken lopen risico geboycot te worden. In de vraagstelling kwamen standpunten als werkomstandigheden, milieuvervuiling en overmatig gebruik van verpakkingen aan de orde.

 

Plastic grote zorg consument

Met name plastic is een bron van zorg voor de consument. 53% van de respondenten beschouwt het overmatig gebruik van plastic verpakkingen als één van de drie grootste zorgen en dan met name de leeftijdsgroep 45-64. Oudere doelgroepen zien sowieso graag dat merken meer verantwoordelijkheid nemen voor het afval dat hun producten veroorzaken en de impact op het milieu. Maar liefst 92% van de 65-plussers was het ermee eens, hoewel dit sentiment zeer sterk was (meer dan 85%) in alle leeftijdsgroepen.

Lees hier het hele artikel op warc.com.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken