Hema zoekt jonge talenten en opkomende ontwerpers
- Design
- 12 mrt 2020 @ 08:29
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappelijk design
- 12 mrt 2020 @ 08:29
- Nanny Kuilboer
Hema Foundation wil met designers oplossingen ontwikkelen voor maatschappelijke vraagstukken en lanceert daarom in mei de 2e Hema Foundation Accelerator. Een training- en coachingprogramma voor opkomende ontwerpers en andere jonge talenten die nieuwe skills willen leren én concepten met maatschappelijke impact willen ontwikkelen.
Tijdens het traject van negen maanden leer je in teamverband je (ontwerp)vaardigheden in te zetten voor een betekenisvol concept dat taalontwikkeling in en rond het dagelijkse leven van gezinnen stimuleert en je leert start-up vaardigheden om je concept daadwerkelijk te kunnen implementeren. Elke twee à drie weken krijg je individuele begeleiding en coaching of volg je samen met de andere deelnemers workshops. Daarnaast zijn gedurende het hele programma experts en (maatschappelijke) organisaties betrokken die hun kennis, expertise en netwerk ter beschikking stellen. Zij geven ook feedback aan de teams.
Inschrijven?
Ben je een ondernemende designstudent of heb je maximaal vijf jaar werkervaring? Dan is dit je kans! Inschrijven tot 1 april kan via www.hema-foundation.org/accelerator. Hier vind je ook de cases van voorgaande editie.
Waarom taalvaardigheid?
Elk jaar worden er in Nederland zo’n 170.000 kinderen geboren. Bijna 25 procent van deze kinderen ontwikkelt een taalachterstand, die later moeilijk in te halen is en één op de negen Nederlanders is – uiteindelijk - laaggeletterd. Dit kan grote gevolgen hebben voor je dagelijkse leven, sociale leven, werk en gezondheid. Opgroeien in een taalarm gezin, vergroot de kans op laaggeletterdheid later aanzienlijk en dit willen we samen met jou doorbreken! Met de Accelerator ontwikkel je een concept dat eraan bijdraagt dat taal(ontwikkeling) een belangrijke plek krijgt in het dagelijkse leven van gezinnen en hun omgeving. Maak samen met ons een verschil in deze maatschappij!
Partners
Hema Foundation werkt samen met Reframing Studio en Aimforthemoon. Met Reframing Studio creëer je een toekomstvisie rond taalvaardigheid in Nederland. Onder het motto Ideas are cheap, execution is everything helpt Aimforthemoon bij het vertalen van ideeën naar het testen en bouwen van een sterke propositie en services, concepten of producten. Voor de recruitment en uitvoering van het programma werken wij daarnaast samen met de BNO en diverse academies.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing