Peugeot 208 Car of the Year 2020

Peugeot 208 Car of the Year 2020
  • Design
  • 4 mrt 2020 @ 10:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

In Genève is de nieuwe Peugeot 208 door 60 Europese vakjournalisten verkozen tot Auto van het Jaar 2020. De jury prees het motoraanbod, dat klanten de keuze biedt uit elektrisch, benzine of diesel.

De juryleden waren ook enthousiast over het design en de technologie in het nieuwe model.

De nieuwe 208 is de 6e Peugeot die de titel 'Auto van het Jaar' mag dragen.

De auto is verkrijgbaar met een elektrische of een verbrandingsmotor en biedt daarmee een ruime keuze aan zijn toekomstige eigenaren. De cockpit met head-up display, compact stuurwiel en touchscreen innoveert met 3D-instrumenten, veilig en esthetisch.

‘Het is voor het eerst dat een '2-serie' Peugeot de prijs krijgt. Overigens rijden er momenteel drie 'Auto van het Jaar'-Peugeots rond: de 208, 3008 en 308! De COTY 2020 award bevestigt het merkbeleid 'power of choice'. Onze klanten kunnen nu kiezen tussen de e-208, elektrische 'Auto van het Jaar', en de 208, (thermische) 'Auto van het Jaar',’ aldus Jean Philippe Imparato, ceo van Peugeot

De Auto van het Jaar award is de meest begeerde prijs. De jury van deze award bestaat uit 60 autojournalisten uit 23 Europese landen. Hij werd in het leven geroepen in 1964 en is daarmee ook de oudste onderscheiding. Hij wordt ieder jaar in principe op de Autosalon van Genève uitgereikt.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken