City of London krijgt eerste voedselbank met eigen 'posh' logo

City of London krijgt eerste voedselbank met eigen 'posh' logo
  • Design
  • 20 apr 2020 @ 09:37
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Logo

De City of London - het financiële hart en ook wel de The Square Mile genoemd - krijgt zijn eerste voedselbank met eigen logo van ontwerpstudio Avidd.

Het logo van de Square Mile Food Bank laat zien dat voedselarmoede een modern probleem is. Avidd gebruikt daarvoor één van de meest iconische monumenten van Londen: The Gherkin (augurk).

Victoriaans

David Podmore, designer/director Avidd, vertelt Design Week dat het logo is gekozen omdat het tegelijkertijd een 'iconisch monument en een voedselreferentie' combineert: ‘We wanted a logo that gave the food bank a sense of place. It’s incredible that such a wealthy area should need such a thing so highlighting the location was key - it reminds us all that this is a very current problem that is everywhere. We added the Established 2020 detail to remind people that this is a modern day problem and not a charity started in Victorian London.’

Groen als kleur van hoop

Het gebruikte lettertype is Brandon Grotesque, dat is ‘serieus’ maar heeft ook een ‘zachtheid met zijn afgeronde hoeken’. Het groene kleurenpalet is een poging om ‘een paar levendigere kleuren toe te voegen, zodat het logo niet saai en streng was’. Podmore voegt toe dat er een dualiteit is in de kleurkeuze: ‘Green is also a colour of finance, which the city is famous for, but also a colour of hope, which the food bank is offering people needing its support.’

Het logo is gemaakt als onderdeel van het Design Donation-programma van de studio, waar het goede doelen en non-profitorganisaties een dag lang gratis ontwerpwerk biedt.

Lees hier het hele artikel op Design Week.

Ter vergelijking hieronder het logo van de Nederlandse voedselbank en het logo van de andere Engelse food banks.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken