City of London krijgt eerste voedselbank met eigen 'posh' logo
- Design
- 20 apr 2020 @ 09:37
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Logo
- 20 apr 2020 @ 09:37
- Nanny Kuilboer
De City of London - het financiële hart en ook wel de The Square Mile genoemd - krijgt zijn eerste voedselbank met eigen logo van ontwerpstudio Avidd.
Het logo van de Square Mile Food Bank laat zien dat voedselarmoede een modern probleem is. Avidd gebruikt daarvoor één van de meest iconische monumenten van Londen: The Gherkin (augurk).
Victoriaans
David Podmore, designer/director Avidd, vertelt Design Week dat het logo is gekozen omdat het tegelijkertijd een 'iconisch monument en een voedselreferentie' combineert: ‘We wanted a logo that gave the food bank a sense of place. It’s incredible that such a wealthy area should need such a thing so highlighting the location was key - it reminds us all that this is a very current problem that is everywhere. We added the Established 2020 detail to remind people that this is a modern day problem and not a charity started in Victorian London.’
Groen als kleur van hoop
Het gebruikte lettertype is Brandon Grotesque, dat is ‘serieus’ maar heeft ook een ‘zachtheid met zijn afgeronde hoeken’. Het groene kleurenpalet is een poging om ‘een paar levendigere kleuren toe te voegen, zodat het logo niet saai en streng was’. Podmore voegt toe dat er een dualiteit is in de kleurkeuze: ‘Green is also a colour of finance, which the city is famous for, but also a colour of hope, which the food bank is offering people needing its support.’
Het logo is gemaakt als onderdeel van het Design Donation-programma van de studio, waar het goede doelen en non-profitorganisaties een dag lang gratis ontwerpwerk biedt.
Lees hier het hele artikel op Design Week.
Ter vergelijking hieronder het logo van de Nederlandse voedselbank en het logo van de andere Engelse food banks.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing