iFly 2020 van KLM en Born05 genomineerd voor twee Webby Awards

iFly 2020 van KLM en Born05 genomineerd voor twee Webby Awards
  • Design
  • 30 apr 2020 @ 08:12
  • 14869 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • DesignawardsDigital design

Born05 en KLM zijn genomineerd voor twee Webby Awards met het project ‘iFly 2020’, een 3D-experience waarin bezoekers langs twintig mysterieuze souvenirs worden gevoerd.

Het project is genomineerd in de categorieën ‘Advertising, Media & PR - Branded Content: Travel & Leisure’ en ‘Websites: Best Practices’. Er is per categorie een publieksprijs en een juryprijs waardoor er bij optimaal resultaat in totaal dus vier Webby Awards voor Born05 en KLM binnen bereik liggen.

iFly 2020: het idee

Born05 produceert voor KLM al tien jaar het digitale iFly KLM Magazine, een online magazine vol reisinspiratie. Jaarlijks volgt er in december ook een top-50 met plaatsen die volgend jaar op je bucketlist moeten staan. Voor dit jaar werd het idee anders: twintig souvenirs die je mee naar huis moet nemen in 2020. De twintig souvenirs zijn door creative agency Colorbleed vertaald naar 3D-objecten en vervolgens in een door Born05 ontwikkelde omgeving gezet, waarin de souvenirs van alle kanten te bekijken zijn.

Souvenirs

Marnix Schmidt, Art Director Born05: ‘De souvenirs zijn de hoofdpersonen in deze experience. We hebben ze zo echt en tastbaar mogelijk gemaakt, zodat je ze bijna kan en wil aanraken. Net als inheemse schatten in een wereldmuseum. Achter de souvenirs zitten fascinerende videoverhalen die je kunt bekijken en beluisteren als je de souvenir onthult.’

Patrick van Haperen, IADAS associate member en jurylid Webby Awards sinds 2016, maakt elk jaar een overzicht van alle Nederlandse genomineerde Webby-cases op meerwebbysvoor.nl . 'MediaMonks voert de lijst aan met 4 nominaties voor 4 verschillende projecten. Was de oogst in 2019 nog 20 nominaties is het met 17 nominaties dit jaar helaas niet meerwebbysvoor.nl . Stemmen kan vanaf nu tot 8 mei.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken