Branding WeFurn door Studio Piraat

Branding WeFurn door Studio Piraat
  • Design
  • 13 mei 2020 @ 07:59
  • 16259 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idBranding

WeFurn verzorgt duurzame, ergonomische werkplekken voor een vast bedrag per maand. Studio Piraat creëerde het merk van A tot Z.

De gedachte achter het merk, dat een ‘zusje’ van Interstuhl is, is delen in plaats van kopen. Studio Piraat: ‘Dit uitgangspunt voor de branding vloeit voort uit de deeleconomie, een trend binnen de circulaire economie. Het is een gedachte waarbij grondstoffen bespaard blijven en tijdelijk gebruiken, in plaats van langdurig bezitten, het idee is.

Naam en logo

De naam WeFurn staat voor ‘We furniture your office’. Met de korte pay-off ‘You work’ vormt ‘WeFurn, You Work’ de merkbelofte. WeFurn co-founder Wilbur van der Velde: ‘Wij regelen je werkplek, dan kan jij je focussen op wat er echt toe doet: je business draaiende houden.’
Studio Piraat nam deze ontzorgservice als kern van de inhoudelijke merkidentiteit en verwerkte dit in een compleet merkpaspoort. Studio Piraat: ‘Vanuit het merkpaspoort is het logo voortgekomen. De W van het logo is geïnspireerd op de vloeiende beweging van de circulaire economie, de flexibiliteit van de service die WeFurn levert én is indirect een knipoog naar een rollend bureaustoelwieltje. Door de dubbele hoofdletter (W & F) spreek je het uit als twee woorden. Zo gaat het idee van het werkwoord niet verloren.

Marketingmaterialen ook FSC-keurmerk

Het kleurenpalet bestaat uit natuurtinten. Studio Piraat: ‘Met de duurzame focus die WeFurn heeft, is de vertaling van duurzaamheid niet alleen terug te vinden in het kleurenpalet; ook de producten zijn voor 98% recyclebaar en alle marketingmaterialen zijn voorzien van een FSC-keurmerk, het bewuste bewijs van duurzaamheid. Met olifantsgraspapier als kers op de taart. Een papiersoort die zich uitstekend leent als vervanging van normaal papier, die groeit ter bevordering van het natuurlijke landschap naast luchthaven Schiphol.’

Vormentaal van kleurblokken

Studio Piraat: ‘We creëerden een vormentaal van kleurblokken als achtergrond om zo aan de ene kant tegenwicht te geven aan de ronde vormen binnen het woord- en beeldmerk, en aan de andere kant om het creëren van uitingen zo gemakkelijk mogelijk te maken voor alle betrokkenen partijen.’
De branding en gedachtegang van WeFurn is doorvertaald in alle middelen die nodig zijn voor het opzetten van een onderneming. Studio Piraat: ‘Van een visitekaartje, een brochure, briefpapier, de website tot alle marketingmaterialen en een al omvattende animatie.’

Samenwerking

Dankzij een nauwe samenwerking tussen WeFurn, Studio Piraat, Pixelheads, marketingbureau Campaigns & Concepts en het PR-bureau SnapPR is een uitgebreide strategie voor de livegang gemaakt. Inmiddels zijn de ergonomische bureaustoelen en bureaus te bestellen op wefurn.nl.

Oprichters
WeFurn is opgericht door familie Van der Velde, tevens eigenaar van Interstuhl Nederland en België. WeFurn co-founder Annemarie van der Velde: ‘Ons doel is om elke ondernemer en werknemer te voorzien van de beste werkplek, voor een vast bedrag per maand en op een zorgeloze en duurzame manier. Iedereen verdient het om ergonomisch te werken. Of je nu een klein of groot bedrijf hebt. Waarom aanschaffen als we ook kunnen delen? Deze gedachte hebben Studio Piraat en alle andere betrokkenen partijen tot in de puntjes bewaakt in alles wat gecreëerd is. Wij zijn er erg trots op!’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken