Total Design ontwikkelt identiteit voor dorp in China

Total Design ontwikkelt identiteit voor dorp in China
  • Design
  • 8 mei 2020 @ 08:27
  • 15809 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Total Design gaat de visuele identiteit ontwikkelen voor het dorp Dafang in China.

Dafang is een traditioneel plattelandsdorp in het zuidoosten van China. Zoals op veel plekken in de wereld loopt ook in China het platteland leeg en daarom moet het plattelandstoerisme worden aangewakkerd. Het Nederlandse IVEM, het instituut voor erfgoed en marketing, is door de Chinese overheid benaderd om een overall concept te ontwikkelen. Het resultaat is het ‘Holland Creative Village’ waar allerlei Nederlandse kunstenaars en architecten aan bijdragen. Total Design won de pitch op basis van het werk voor FloriWorld, het gloednieuwe Flower Experience center in Aalsmeer dat dit jaar opent.

Andere manier van werken

Hugo van den Bos, Head of Branding Total Design: ‘Heel bijzonder om een identiteit te ontwikkelen voor een project in China, vooral omdat de manier van werken zo anders is. Wij Nederlanders zoeken houvast in een overall concept. Onze Chinese opdrachtgevers wijken hier zonder probleem van af. Daar moesten wij in het begin aan wennen, maar werkte uiteindelijk heel bevrijdend’.

Het Holland Creative Village in Dafang gaat open in de zomer van 2020.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken