Dopper geeft strijd tegen wegwerpplastic weer een boost

Dopper geeft strijd tegen wegwerpplastic weer een boost
  • Design
  • 11 jun 2020 @ 09:36
  • 18195 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam designMaatschappij

Op World Oceans Day werd door Dopper het startsein gegeven voor een wereldwijde beweging om de oceanen te redden van plastic wegwerpwaterflessen. Niet alleen grote gebaren helpen daarbij, maar ook kleine dagelijkse handelingen.

De film en minidocuserie laten ‘wavemakers’ van over de hele wereld aan het woord. De sociale onderneming uit Haarlem hoopt hiermee een ‘Dopper Wave’ te veroorzaken, die organisaties en individuen uitnodigt om gezamenlijk géén plastic wegwerpwaterflessen meer te gebruiken.

De Dopper Wavemakers

In de 90 seconden durende film, gemaakt door Doppers interne creatieve team samen met Chapter Amsterdam, laten de echte wavemakers van over de hele wereld zien dat een simpele, alledaagse handeling al het verschil kan maken. Jessica Stahl, Creative Director bij Dopper: ‘We wilden mensen vinden, met allerlei verschillende achtergronden en elk een uniek verhaal over de manier waarop zij de oceanen helpen beschermen tegen wegwerpplastic. De rode draad in de film is dat het allemaal simpele, alledaagse handelingen zijn. Om anderen te inspireren en te motiveren om ook iets te doen. En om eenvoudig te beginnen, vandaag nog, door te beloven om geen wegwerpwaterflessen meer te gebruiken. Hoe vaak is je wel niet verteld dat jouw individuele acties geen verschil maken? Dat we moeten wachten op de overheid of iemand hogerop om in te grijpen? Ja, het probleem dat zich afspeelt in onze oceanen is enorm, maar ons doel met deze films en met de Dopper Wave-beweging is om de perceptie te veranderen van jouw individuele kracht om dat probleem te veranderen. We moedigen iedereen aan om zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen. En te bewijzen dat we samen onze oceanen kunnen redden.’

De Dopper Wave
Vier op de tien Nederlanders is zich niet of nauwelijks bewust van de problematiek rondom plasticvervuiling. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek uitgevoerd in opdracht van Dopper onder consumenten in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Samen met meer dan 300 partners in heel Europa, waaronder Bol.com, duurzaam Londens modelabel House of Sunny, internationaal brillenmerk Ace & Tate, Tony's Chocolonely en body positivity-ambassadeur en voormalig professioneel surfer Laura Crane, roept Dopper iedereen op zich aan te sluiten bij de Dopper Wave en daarmee te beloven geen wegwerpwaterflessen meer te gebruiken en het drinken van kraanwater te omarmen. De campagne strekt zich ook uit tot retaildisplays in Albert Heijn, met daarop een QR-code die het winkelend publiek kan scannen om zich direct aan te sluiten bij de beweging. De Dopper Wave is een logische stap voor Dopper dat zich middels bewustwordings- en educatieprojecten al meer dan 10 jaar inzet voor het terugdringen van wegwerpplastic en de plasticsoep in onze oceanen. De Dopper Wave is een beweging van individuen en organisaties uit verschillende branches en landen die gezamenlijk beloven om:
•       Geen wegwerpwaterflessen meer te gebruiken
•       Kraanwater te drinken waar en wanneer dat kan
•       Altijd een herbruikbare waterfles mee te nemen
•       Anderen te inspireren om zich ook aan te sluiten bij de Dopper Wave
Ook aansluiten bij de Dopper Wave? Hier teken je de verklaring.
 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken