Nieuwe sonic identity Consumentenbond door MassiveMusic

Nieuwe sonic identity Consumentenbond door MassiveMusic
  • Design
  • 24 jul 2020 @ 09:02
  • 21014 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idBranding

Na de introductie van de nieuwe visuele identiteit door Studio Dumbar (part of Dept) heeft de Consumentenbond nu ook een eigen sonic identity van de hand van MassiveMusic.

De Consumentenbond komt sinds 1953 op voor de belangen van iedereen in Nederland. Om in deze digitale tijden herkenbaar te zijn en blijven voor zowel oudere als jonge generaties heeft de Consumentenbond samen met MassiveMusic een eigen merkgeluid ontwikkeld. De sonic identity moet zorgen voor ‘cohesie en herkenning in de uitingen en de recent vernieuwde visuele identiteit - die door Studio Dumbar (part of Dept) is gecreëerd - complementeren.’

Toekomstbestendig

Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond: ‘Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.’
‘Het is de vertrouwde Consumentenbond in een vernieuwde vorm’, aldus Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic: ‘Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen.’

‘Supersimpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is’

Robin Meekel, creative director bij Dept, vult aan: ‘Het was een uitdaging om het unieke karakter van de Consumentenbond én de nieuwe visuele identiteit door te vertalen naar audio en muziek. Daarnaast moest het een breed publiek aanspreken; van mensen die veertig jaar lid zijn, tot de nieuwe generatie die nog lid moeten worden. We zijn heel blij met het resultaat: een supersimpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is.’

Beluister hier het nieuwe anthem.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken