Nieuwe sonic identity Consumentenbond door MassiveMusic
- Design
- 24 jul 2020 @ 09:02
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idBranding
- 24 jul 2020 @ 09:02
- Nanny Kuilboer
Na de introductie van de nieuwe visuele identiteit door Studio Dumbar (part of Dept) heeft de Consumentenbond nu ook een eigen sonic identity van de hand van MassiveMusic.
De Consumentenbond komt sinds 1953 op voor de belangen van iedereen in Nederland. Om in deze digitale tijden herkenbaar te zijn en blijven voor zowel oudere als jonge generaties heeft de Consumentenbond samen met MassiveMusic een eigen merkgeluid ontwikkeld. De sonic identity moet zorgen voor ‘cohesie en herkenning in de uitingen en de recent vernieuwde visuele identiteit - die door Studio Dumbar (part of Dept) is gecreëerd - complementeren.’
Toekomstbestendig
Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond: ‘Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.’
‘Het is de vertrouwde Consumentenbond in een vernieuwde vorm’, aldus Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic: ‘Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen.’
‘Supersimpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is’
Robin Meekel, creative director bij Dept, vult aan: ‘Het was een uitdaging om het unieke karakter van de Consumentenbond én de nieuwe visuele identiteit door te vertalen naar audio en muziek. Daarnaast moest het een breed publiek aanspreken; van mensen die veertig jaar lid zijn, tot de nieuwe generatie die nog lid moeten worden. We zijn heel blij met het resultaat: een supersimpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is.’
Beluister hier het nieuwe anthem.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing