Renews gelanceerd met design van Momkai
- Design
- 16 jul 2020 @ 12:21
- 18529 x gelezen
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 16 jul 2020 @ 12:21
- 18529 x gelezen
- Nanny Kuilboer
De journalistieke start-up uit Tokio Renews heeft zijn platform gelanceerd, ontworpen door Momkai, het Nederlandse bureau achter De Correspondent en The Correspondent.
In Japan blijven belangrijke sociale onderwerpen vaak onderbelicht, doordat traditionele media controverse vermijden. De journalistieke start-up Renews wil daar verandering in brengen. Het mediabedrijf uit Tokio vroeg Momkai om het nieuwsmerk en bijbehorend ledenplatform te ontwerpen.
Renewers
Het team achter Renews wil een podium bieden aan experts uit heel Japan. De leden, door het platform ‘Renewers’ genoemd, kunnen hun ervaringen en ideeën bijdragen om zo sociale onderwerpen voor het voetlicht te brengen. Renews wil daarmee een nieuwe standaard zetten voor online nieuws in Japan.
Creative director Momkai Harald Dunnink: ‘Met Momkai richten we ons op ondernemers en journalisten die werken met een ledenmodel. Het is mooi om te zien dat het succes van deze duurzame benadering navolging vindt. Over de hele wereld helpen we initiatieven te ontwerpen en lanceren, letterlijk van hier tot Tokio.’
Drempel tot interactie verlaagd
Momkai werkte samen met de Japanse illustrator Sho Fujita aan een serie illustraties die Renews onderscheiden in het conservatieve Japanse medialandschap. Deze speelse en kleurrijke vormgeving maken Renews toegankelijker dan de traditionele media in Japan, waardoor de drempel tot interactie verlaagd wordt.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- In Return duurzaam alternatief voor... 19-01-2021
- Stem mee Wie gunt u een jaar lang... 14-01-2021
- What Design Can Do lanceert No Waste... 12-01-2021
- Take Back is herbruikbare verpakking... 12-01-2021
- Burger King lanceert nieuwe visuele... 08-01-2021
- Nieuw logo Kia staat voor innovatie06-01-2021
MarketingTribune Events
- 22jan 2021
Inschrijven Shopping Awards 2021
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards