Thema DDW 2020: 'The new intimacy'; deadline aanmelden 1 september

Thema DDW 2020: 'The new intimacy'; deadline aanmelden 1 september
  • Design
  • 16 jul 2020 @ 08:52
  • 11043 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

‘The new intimacy’ is het thema van de 19e Dutch Design Week. Ontwerpers kunnen zich aanmelden voor deelname aan DDW20 tot 1 september.

DDW: The new intimacy

Dutch Design Week: ‘Grote maatschappelijke uitdagingen waarvan we ons al langer bewust waren, zoals klimaatverandering, ongelijkheid of armoede, zijn door de coronacrisis in korte tijd nog verder geaccentueerd. Dit betekent dat we ons in versneld tempo anders ten opzichte van elkaar, de wereld om ons heen, onze spullen, onze gezondheid, onze data en onze overheid zijn gaan verhouden. Aan de ene kant is onze scope verplicht kleiner en intiemer geworden, aan de andere kant is de verbinding met de ander verder weg dan ooit. De zoektocht naar een nieuwe balans is ingezet. Een balans waarin belangrijke waarden als intimiteit en genegenheid niet verloren moeten gaan. Een uitdaging die vraagt om de kennis, verbeeldingskracht en inventiviteit van ontwerpers. Met optimisme en creativiteit komen zij met nieuwe concepten die inspireren, verwonderen én aanzetten tot actie. Ontwerpers laten zien hoe we ons in deze nieuwe werkelijkheid tot elkaar en de wereld kunnen verhouden.’

RIVM-versoepelingen leiden tot groter ‘live’ aandeel

De organisatie achter DDW maakte eerder al bekend dat er is besloten het festival te laten doorgaan als een fysiek en online festival, ‘met de focus op relevante matchmaking voor de ontwerpers’. De recente versoepelingen in de coronaregelgeving maken het mogelijk om het ‘live’ onderdeel te verbreden. De organisatie hoopt zo meer professionele bezoekers te kunnen verwelkomen in de vorm van geplande bezoeken aan studio-expo’s en ‘design areas’. Concreet betekent dit dat ontwerpers zich vanaf vandaag kunnen aanmelden voor deelname aan zowel het online als het fysieke onderdeel van het festival. Er is een beperkt aantal fysieke locaties beschikbaar waar de organisatie samen met de ontwerpcommunity invulling aan zal geven. Daarnaast organiseert DDW een uitgebreid online programma met virtuele exposities van ontwerpers wereldwijd, livestreams, videocontent, DDW talks, virtuele feestjes en meer.

Call for Entries DDW20 geopend

Ontwerpers kunnen zich vanaf nu aanmelden voor deelname aan DDW20. Alle goedgekeurde deelnemers worden onderdeel van het online programma en krijgen de beschikking over een eigen digitale ruimte waarin zij een virtuele 3D-expositie kunnen inrichten. Voor de mogelijkheden wat betreft het fysieke programma kan contact worden opgenomen met het programmateam van DDW.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken