Akqa volgens Fast Company Beste Werkplek voor Innovators

Akqa volgens Fast Company Beste Werkplek voor Innovators
  • Design
  • 12 aug 2020 @ 09:46
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Het Amerikaanse magazine Fast Company over tech, business en design heeft Akqa geselecteerd voor zijn jaarlijkse lijst Best Places to Work for Innovators. In de categorie Marketing & Advertising eindigt Akqa zelfs bovenaan.

Creativiteit en openheid, die zorgen voor een sfeer van vertrouwen, inclusiviteit en een ‘collaboratieve’ werksfeer tussen collega’s en met klanten, zijn de redenen volgens Fast Company dat Akqa een plek op de lijst van Best Places to Work for Innovators verdient. Deze lijst bestaat uit 100 ‘winnaars’ uit diverse industrieën, waaronder computerwetenschap, biotechnologie, financiële dienstverlening, educatie, de non-profitsector en cyberveiligheid. Stephanie Mehta, hoofdredacteur van Fast Company: ‘In een wereld die kampt met gezondheids-, economische en sociale crises is innovatie belangrijker dan ooit. Deze nieuwe lijst eert bedrijven en organisaties die innovatief denken flink hebben gestimuleerd door niet alleen te investeren in technologie en onderzoek, maar ook in hun medewerkers en cultuur.’

2.000 medewerkers in 30 vestigingen in 20 landen

Ajaz Ahmed, CEO van Akqa: ‘We schepten altijd op over het feit dat wij 2.000 medewerkers in 30 vestigingen in 20 landen hebben, maar nu de meesten van ons en onze klanten thuiswerken, voelt Akqa meer als één grote internationale studio zonder fysieke barrières. Ons recente werk bevestigt in ieder geval dat we enorm met elkaar verbonden zijn. Terwijl iedereen zich in ijltempo aanpast aan de nieuwe manieren waarop we samenwerken, wordt ook duidelijk dat innovatie alleen kan floreren in geval van verbondenheid en inclusiviteit; iedereen is nu éxtra belangrijk.’

Drie innovaties van Akqa op het gebied van (samen)werken, die hebben bijgedragen aan dat gevoel van verbondenheid en inclusiviteit, zijn:
Akqa Insights: Een intern opleidingsplatform met lessen van medewerkers en exclusieve talks van invloedrijke schrijvers, atleten, artiesten en ondernemers om ideeën aan te wakkeren en de fantasie te verruimen.
Akqa Bold: Een LGBTQI+-initiatief dat een veilige werkomgeving en cultuur moet kweken, met als doel dat álle medewerkers zich gesterkt voelen door hun eigen, authentieke zelf.
WFH (Work From Home) FM: Een aanvullend middel om te verbinden en die verbinding te verdiepen. Het online radiostation streamt 24 uur per dag DJ’s uit de eigen Akqa-familie, die muziek, gesprekken, maar ook verhalen voor het slapengaan (voor ouders en kinderen) uitzenden.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken