Empack lanceert hybride event: Empack Reconnect

Empack lanceert hybride event: Empack Reconnect
  • Design
  • 18 aug 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designEvenement

Empack verrijkt zijn 18e editie, van 15 tot en met 17 september 2020 in Jaarbeurs Utrecht, met een online kanaal. Het evenement wordt hiermee het eerste hybride verpakkingsevenement van de Benelux.

Irma de Hoon, Group Event Director van Empack: ‘De focus ligt meer dan ooit op het samenkomen van de verpakkingsindustrie, met als doelstelling het ontdekken van noviteiten, trends en ontwikkelingen tijdens de huidige pandemie. Empack is het eerste moment dat verpakkend Nederland elkaar weer mag ontmoeten sinds het uitbreken van de coronacrisis. De organisatie speelt hier creatief op in met het grootste anderhalvemeter coronaproof verpakkingsterras van Nederland, waar transacties worden gesloten en nieuwe contacten worden gelegd met de fysieke bezoeker. De digitale omgeving faciliteert kennisuitwisseling, innovaties en afspraken tussen de online bezoeker en exposant.’

Beursvloer blijft basis

De beursvloer van Jaarbeurs Utrecht blijft de basis en de ontmoetingsplek. Empack-organisator Easyfairs en Jaarbeurs Utrecht stellen alles in het werk om alle coronagerelateerde risico’s proactief en effectief te beheersen. De Hoon: ‘Alle denkbare protocollen staan klaar om mensen veilig samen te brengen en ze opnieuw de kracht van verbinding te laten ervaren. De combinatie van live en online zorgt ervoor dat Empack 2020 voor iedereen toegankelijk is. Te allen tijde blijft het live aanwezig zijn op de beursvloer exclusiever. Aanwezigen hebben de volledige beleving, inclusief catering en de mogelijkheid tot netwerken. Zoals men van ons gewend is. Bezoekers die niet fysiek aanwezig kunnen of willen zijn, hebben de mogelijkheid om een deel van het event online bij te wonen. Naast het volgen van kennissessies en live broadcasting kan de bezoeker direct in contact komen met exposanten. Op deze manier kunnen bezoekers waar dan ook aanhaken bij Empack Reconnect.’.

Netwerkmogelijkheden

De Hoon: ‘We willen een positief geluid van krachtenbundeling aan de buitenwereld laten horen en een duidelijk signaal afgeven dat we samen een (inter)nationale community vormen. De coronacrisis laat zien dat elkaar helpen en verbroedering in de sector urgenter zijn dan ooit. De naweeën van deze crisis gaan we nog een lange tijd voelen en door samen te werken kunnen we elke golf van verandering weerstaan.’
Tanee Plat, marketeer Empack: ‘De ruim opgezette netwerkterrassen over de gehele beursvloer bieden exposanten en bezoekers de mogelijkheid bij te praten over de afgelopen periode en te focussen op de toekomst.’

Futureproof businessmodel

Maar hoe nu verder is de vraag die heel Nederland in de ban houdt. De Hoon: ‘Kennis delen is vermenigvuldigen. Onze exposanten zijn meer dan bereid om de vele vraagstukken te beantwoorden. Ook in ons kennisprogramma wordt uitgebreid aandacht besteed aan de actuele situatie. Partner ABN Amro presenteert bijvoorbeeld waardevolle resultaten over het project Duurzaam verpakken, waarin zij recente duurzaamheidsontwikkelingen nader toelichten en verwachtingen toelichten over de periode na corona.’

Vakbeurzen belangrijke schakel in herstel economie

Waarom Empack een positieve twist geeft aan de economie? Plat: ‘Vakbeurzen vormen een belangrijke schakel in het herstel van de Nederlandse economie.

Exposeren op “live evenementen” is twee keer zo effectief als reclames op tv, drie keer zo effectief als gedrukte media en vier keer zo effectief als radioreclames

Zie het als the power of live. Onderzoek vanuit FaceTime (online platform) heeft uitgewezen dat exposeren op “live evenementen” twee keer zo effectief is als reclames op tv, drie keer zo effectief als gedrukte media en maar liefst vier keer zo effectief als radioreclames. Het is dan ook niet geheel verrassend dat organisaties jaarlijks tot 40 procent van de omzet uit vakbeurzen realiseren.’

Coronamaatregelen tijdens Empack
De veiligheid en gezondheid van onze exposanten, bezoekers en personeel is de belangrijkste prioriteit en Easyfairs stelt alles in het werk om de veiligste plek te creëren om elkaar te ontmoeten en zaken te doen. Bekijk op www.empack.nl welke maatregelen gehanteerd worden.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken