Lindt door het lint

Lindt door het lint
  • Design
  • 26 aug 2020 @ 08:00
  • 17324 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idPackaging design

Lindt heeft niet het alleenrecht op goudkleurige paashaasjes, volgens de Duitse rechtbank. Goed nieuws voor Viba Sweet en daarmee Confiserie Heilemann.

Het is niet alles goud wat er blinkt bij Lindt - letterlijk - en daarom zag de rechtbank ook geen reden Lindt het alleenrecht op deze kleur te geven. Het geschil loopt al 20 jaar, maar chocolademaker Lindt & Sprüngli bleef het proberen. Nu heeft het Hoger Regionaal Hof van München het beroep echter afgewezen en mogen andere leveranciers hun producten ook op deze manier verpakken.

Lindt-goud is geen Nivea-blauw of Milka-paars

Zoetwarenfabrikant Viba Sweet - eigenaar van Confiserie Heilemann - tegen wuv.de: ‘Dit geeft ons en andere leveranciers het recht de goudkleurige verpakkingen te blijven gebruiken.’
De belangrijkste reden voor de rechtbank om de het alleenrecht niet toe te kennen, is dat de kleur goud geen deel uitmaakt van de visuele identiteit van Lindt, omdat de chocolatier ook andere kleuren in zijn assortiment heeft. Dit maakt Lindt-goud anders dan Nivea-blauw of Milka-paars.

Lees het hele artikel hier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken