Hooghoudt voltooit rebranding

Hooghoudt voltooit rebranding
  • Design
  • 14 okt 2020 @ 08:00
  • 13398 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging designBrandingLogo

De rebranding van Hooghoudt is voltooid. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo, ontwikkeld in samenwerking met het Londense designbureau Michael Nash.

Ook klassiekers als de kruidenbitters, korenwijn en de jonge dubbele graanjenever zijn straks in een nieuw jasje in het schap te vinden. Naast een nieuw uiterlijk heeft Hooghoudt het afgelopen jaar hard gewerkt aan de uitrol van een nieuwe generatie producten, waaronder Raw Genever, Aged Genever 5 years, Sweet Spiced Genever, de non-alcoholische Zero Zero 24 en de jongste telg van de familie: Hard Seltzer.

Hooghoudt is future proof

Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt: ‘Het grootste doel van de rebranding was het merk en uiteindelijk de hele jenevercategorie meer waarde en betekenis te geven in de 21ste eeuw en het daarnaast klaar te stomen voor de internationale markt. Door een vernieuwd logo en identiteit én de lancering van een nieuwe generatie producten heeft Hooghoudt het afgelopen jaar nieuwe doelgroepen weten te bereiken en andere markten aangeboord. Hierdoor heeft Hooghoudt het merk weten te verjongen en met een aangescherpte focus de moderne consument weten aan te spreken. De rebranding is een mijlpaal voor ons. Een nieuwe identiteit én een nieuw imago zegt veel over waar wij als merk naartoe willen. Wij hebben ons merk future proof gemaakt. Met de stappen die wij nu hebben genomen willen wij Hooghoudt doorgeven aan de volgende generaties.’
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken